رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 52


داعش آمریکا، روسیه، ایران را تهدید کرد
سخنگوی داعش طی یک پیام صوتی از پیروان این گروه تروریستی خواست تا در ماه رمضان به کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، استرالیا، عراق، سوریه، فیلیپین و کشورهای اروپایی حمله‌ی تروریستی انجام دهند. رویترز اشاره کرده که صحت این پیام صوتی را نمی‌توان به طور قطعی تایید کرد اما صدا مانند صدای منتشر شده در پیام قبلی است.


بال ضعیف از فروش اینترنتی بلیط بازی مهم ایران و ازبکستان

گزارشگران ورزشی با نگرانی توئیت می کنند که علیرغم آنکه زمان چندانی تا بازی حساس با ازبکها باقی نمانده است هنوز ۴۰ هزار صندلی خالی مانده است. مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بودند که این بار بلیط کاغذی برای بازی تیم ملی ایران و ازبکستان فروخته نخواهد شد با این حال هنوز ۴۰ هزار بلیت به صورت اینترنتی به فروش نرفته است.


عملیات17 خرداد را نباید به هیچ روی و با هیچ ملاک و معیاری به معنای نبود امنیت در ایران دانست.
صادق زیباکلام نیز در یادداشتی در روزنامه آرمان با ارتباط ورزش و تروریسم نوشت: «عملیات17 خرداد را نباید به هیچ روی و با هیچ ملاک و معیاری به معنای نبود امنیت در ایران دانست. البته کسانی که مخالف نظام هستند، این‌گونه عنوان می‌کنند که آمدن داعش به قلب ایران و حضورشان در مجلس و در مرقد امام به معنای ضربه‌پذیری ایران از لحاظ امنیتی است، اما واقعیت آن است که این‌گونه اظهارنظرها بیش از آنکه ملاک و معیارهای امنیتی داشته باشد، ملهم و متاثر از نگاه‌های سیاسی و عقیدتی علیه نظام جمهوری اسلامی است. هیچ کس منکر آثار روانی 17 مرداد نیست، همچنان که هیچ کس منکر یازده سپتامبر و یا حملات پارس و لندن نمی‌شود، اما آیا این‌گونه حملات در معنای آن است که در آن کشور امنیت وجود ندارد؟
هیچ‌کس این نظر را ندارد که عملیات 17خرداد باعث به وجود آمدن احساس ناامنی در ایران شده است. ما شاهد خواهیم بود که استادیوم‌های ورزشی مانند روز گذشته پر از جمعیت خواهد شد و به هیچ وجه این احساس ترس به میان نخواهد آمد که عملیات انتحاری صورت گیرد

واکنش به احتمال عدم حضور احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام
محمد هاشمی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال دارد حکمی برای محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام زده نشود، گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم جز آنکه آقای باهنر ظاهرا مصاحبه ای داشت و چنین مطلبی را گفته است. من هیچ اطلاع خاصی غیر از اینکه در رسانه ها مطرح شده ندارم.


رئیس‌جمهور در چینش کابینه به ذائقه مجلس توجه دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: حتما برای چینش هیأت وزیران تلاش می شود که افراد کارآمد، مبتکر، خلاق و توانمند انتخاب شوند تا وقتی در مسئولیت اجرایی قرار می گیرند بتوانند از عهده وظایف بسیار سنگین خود برآیند.وی افزود: دولت با نمایندگان، فراکسیون ها، رئیس و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حتما مشاوره، رایزنی و صحبت می کند.امیری یادآور شد: قطعا آقای رئیس جمهور در انتخاب هیأت وزیران و اعضای دولت ذائقه مجلس را درنظر می گیرد اما چون فعلا رسما وارد این مرحله از کار نشدیم، بنابراین تا الان در این رابطه کار خاص و ویژه ای را انجام ندادیم اما قطعا در موعد مقرر خود و وقتی وارد این مرحله از کار شویم، این مشورت ها و رایزنی ها با مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت.


بحران منطقه
عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با تیتر «در ضرورت حمايت از قطر در برابر عربستان» نوشت: «از نظر ايران فرقي ميان قطر با عراق، با آذربايجان و افغانستان وجود ندارد. چيزي به نام اتحاديه كشورهاي عربي را كه مانع دفاع از منافع ايران باشد به رسميت نمي‌شناسيم. مساله ايران حفظ منافع ملي آن و دفاع از ثبات و آرامش در منطقه در كنار همزيستي مسالمت‌آميز است. كشورهايي كه به نام عربي خود را معرفي مي‌كنند خودشان هيچ رحمي به يكديگر ندارند، چرا بايد ايران و ساير كشورها چنين موجوديت خيالي را به رسميت بشناسند. بنابراين بايد از قطر در برابر توسعه‌طلبي‌هاي عربستان حمايت كرد. ولي كيفيت و شيوه‌هاي حمايت بحث ديگري است كه برعهده كارشناسان اين حوزه است. بنابر اين مساله در جزييات نيست بلكه در منطق كلي اين ذهنيت نادرست است.»

دستگیری نصب کننده پرچم داعش در پل فسا
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری نصب کننده پرچم داعش در پل فسای شیراز خبر داد: پرونده از شعبه بازپرسی به پلیس اطلاعات ارجاع داده شده است.


مؤسسات خالی از اعتبار

روزنامه قانون در گزارشی با تیتر «مؤسسات خالی از اعتبار» با اشاره به بحران برخی مؤسسات نوشت: «وقتی عملکرد برخی از مسئولان از اساس غیرقانونی است، حق ایجاب نمی‌کند که تمام مسئولیت به گردن مردم انداخته شود وقتی بانک ها، وام هایی نجومی به مشتریان خاص می دهند، وام‌گیرنده یا نمی تواند یا نمی خواهد که پول را برگرداندکنترل تمام تخلفات نه در توان قوه‌قضاییه و نه در اختیار دولت است اما در صورت مشخص شدن تخلف يك مؤسسه، باید با آن برخورد شود، چند مؤسسه که برایشان مشکل به‌ وجود آمد، تحت عنوان مؤسسه «کاسپین»ادغام شدند.»

پیشنهاد نماینده اهل سنت برای نامگذاری ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم
درخواست دارم ۱۷ خرداد که در آن ترور جانی، سیاسی و فیزیکی علیه کشور انجام شد و حیثیت قومی، فرهنگی، دینی، مذهبی و ملی ما را مورد خدشه قرار داد در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم نامگذاری شود


واکنش رهبرنظام به سخنان روحانی
رهبر نظام در دیدار شب گذشته مسئولان نظام گفت: آقای روحانی مواردی ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید آن کار بشود»؛ مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان! نه هیچ‌کس دیگر.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ