رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 53



مطهری: آتش به اختیار دو طرفه است، مثلا اگر آزادی بیان مخدوش شد، مردم باید خود وارد عمل شوند

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عبارت “آتش به اختیار” شامل همه حوزه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود، تصریح کرد: آتش به اختیار دو طرفه است.


علی مطهری درباره عبارت “آتش به اختیار” در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: فکر می کنم مقصود مقام رهبری از تعبیر “آتش به اختیار” این است که اگر مسئولان به وظایف خود عمل نکردند، دانشجویان و سایر اقشار موظف اند که خود اقدام کنند؛ این امر شامل همه حوزه ها می شود، اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا اگر در دانشگاهی مسئله نظارت بر پوشش اسلامی نادیده گرفته و منجر به ولنگاری شد، دانشجویان موظف اند خود وارد عمل شوند. یا اگر آزادی بیان مخدوش شد، در اینجا دانشجویان و بلکه سایر اقشار مردم آتش به اختیارند چون مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده اند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: فکر می کنم مقام رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادیها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاه ها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفا از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمن‌های اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختیارند.


عقلانیت

سید باقر پیشنمازی در روزنامه رسالت نوشت: رونق اقتصادی، اشتغال، رفاه، امنیت و تأمین معیشت، از شعارها و وعده هایی است که معمولا مورد اقبال مردم واقع می شود اما راه درست، تحقق آن است که می تواند باور و اعتماد ایجاد کند. هم با ایجاد زیرساختهای اقتصادی و زمینه سازی برای رویش استعدادها و گسترش ظرفیت های تولید داخلی و خودکفایی از طریق اجرای خطوط روشن منشور اقتصاد مقاومتی ممکن است. رونق اقتصادی از طریق خام فروشی و افزایش واردات به دست نمی آید.


پست اینستاگرامی پرسر و صدای روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار تصویری از خود در ضیافت افطاری بیت رهبری نوشت: وقتی به تمام فراز و نشیب‌های چهار دهه گذشته نگاه می‌کنیم، هر جا توفیق و پیروزی بوده، در نتیجه حضور مردم حاصل شده است؛ مردمی که در بزنگاه‌های مهم تاریخی، تصمیمات دست را اتخاذ کردند و به کارگزاران نظام، مسیر درست اصلاح امور را نشان دادند. کشور در شرایط امروز، نیازمند بالاترن سطح انسجام اجتماعی برای پیشبرد امور است. در حالی که بدون انسجام و همکاری نهادها و تریبون‌های مختلف نمی‌توان انتظار داشت که اعتماد عموم مردم به “حاکمیت” افزایش پیدا کند.


سرقت شمشیر نادرشاه از موزه کوباچی داغستان روسیه

پلیس روسیه از سرقت شمشیر متعلق به نادرشاه افشار از موزه کوباچی داغستان خبر داد. این حادثه عصر روز دوشنبه (۲۲ خرداد) روی داد و دزدان حرفه‌ای بیش از 90 شیء باارزش از جمله مُهره‌های قدیمی، گلدان‌های نقره منقوش به استخوان و تصاویر استالین و کرملین را به سرقت بردند. کارشناسان هرچند معتقدند که نمی‌توان قیمتی برای شمشیر نادرشاه تعیین کرد، اما حداقل یک تا دو میلیون دلار در حراجی‌ها به فروش خواهد رفت. به گفته پلیس روسیه این موزه که در روستای کوباچی داغستان قرار دارد، فاقد نگهبان حرفه‌ای و آژیرهای خطر هشدار دهنده بوده است..

 

پازل استیضاح ترامپ تکمیل می‌شود؟

دکتر علیرضا رضاخواه در روزنامه خراسان نوشت: ورود دونالد ترامپ به بازی سیاست در آمریکا از همان روز اول با استقبال همراه نبود. اوبیش از این که یک سیاست مدار باشد، یک تاجر با سابقه جنجالی بود، لذا حضورش در کاخ سفید به عنوان یک غریبه با اما و اگرهای زیادی همراه بود. هنوز مهر ریاست جمهوری ترامپ خشک نشده بود که «آلان لیچمن» استاد تاریخ آمریکایی که پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده بود، از استیضاح وی خبر داد. وی اظهار داشت: من پیش بینی می کنم که، حزب جمهوری خواه در کنگره او را استیضاح می کند. آنها ترامپ را نمی خواهند، به دلیل اینکه نمی توانند وی را کنترل کنند. او غیر قابل پیش بینی است.
« این روزها ظاهرا پیش بینی لیچمن یک بار دیگر دارد به حقیقت نزدیک می شود و تکه های پازل استیضاح ترامپ در حال تکمیل شدن است.

 

درخواست فراکسیون امید برای دیدار با رییس جمهور

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از درخواست فراکسیون امید برای دیدار با رییس جمهور در مورد کابینه دوازدهم خبر داد.بهرام پارسایی اظهار کرد: فراکسیون امید تقاضای ملاقات با آقای روحانی را ارائه کرده، البته هنوز به صورت رسمی با مجلس مشورت نشده ولی ما انتظار داریم دولت از جنبه همفکری، تعامل و همکاری با مجلس ورود کند تا شاهد انتخاب نیروهای توانمند در کابینه دوازدهم باشیم.این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق شنیده‌ها تغییرات کابینه بیش از 50 درصد خواهد بود،‌ اضافه کرد: در مورد برخی وزارتخانه‌ها مثل نفت، وزارت امور خارجه،‌ کشاورزی و بهداشت موافقت وجود دارد که در آنها قوی عمل شده است و از گزینه‌های قابل دفاع دولت هستند و در مقابل انتظار می‌رود تغییراتی در برخی وزارتخانه‌های دیگر از جمله ارتباطات و کشور ایجاد شود.
وی افزود: انتظار مردم این است که همانطور که آقای روحانی هم گفتند کابینه را کارآمد، همدل و منسجم بچینند. دولت در بستن کابینه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این مطالبات نه تنها در چیدن کابینه بلکه در سیاست‌های پیش روی کابینه و شخص آقای رییس جمهور مورد توجه قرار گرد.

 

روایتی از دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات درخصوص چگونگي رابطه اصلاح طلبان و رهبری معظم انقلاب گفت. آقایان رهامی و منتحب‎نیا با پادرمیانی آقای سیدهادی خامنه‎ای به دیدار با رهبری رفتند که البته آنگونه که خود اظهار کردند دیدار شخصی بوده است. قبل از انتخابات مجلس من و آقایان جهانگيري و انصاري دیداری با رهبري داشتيم. بعد آقای جهانگيري چون در دولت بود بيشتر اين ديدارها را تکرار کرد. جهانگیری خیلی امیدوار است و معتقد است این رفت و آمدها می تواند اگر مسائلی فی مابین باشد، حل کند. آخرين دیدار هم درباره حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات و جامعه بود که رهبري گفته بودند با حضور اصلاح طلب ها مشکلي ندارند. مطالبی هم در مورد آقای خاتمی و محدودیت های ایشان در آن دیدار مطرح شده بود. معتقدم اگر اصلاح طلبان هم مانند دیگر جریانات به رهبری دسترسی داشته باشند، روابط بهتر خواهد شد.

 

انتخابات، شبکه‌های اجتماعی و برند ملی ایران

محمدرضا رستمی در روزنامه شرق نوشت: این دو تصویر را به خاطر بسپارید: دیواری که بر آن یک نقاشی یک‌شکل و تأثیرگذار نقش بسته و دیواری پر از موزاییک‌های به‌هم‌پیوسته که یک تصویر زیبا ایجاد کرده‌اند.سال‌ها بود دولت‌ها سعی داشتند یک نمای یکسان از کشور خود بسازند و حتی عده‌ای در آن موفق بوده و هستند؛ اما گویا در حال ورود به عرصه جدیدی از برندهای ملی هستیم. چهره کشورهای دنیا دائم در حال تغییر است؛ آن‌هم به این خاطر که پالس‌های متفاوتی دائم در حال مخابره است. می‌پرسید چرا؟ پاسخ این سؤال چیزی نیست جز قدرت بی‌بدیل شبکه‌های اجتماعی؛ یعنی چیزی که بدیهی است، این است که کشورها دیگر به‌راحتی نمی‌توانند یک برند بی‌نقص و یکپارچه بسازند، مگر اینکه توانسته باشند یک ملت یکپارچه داشته باشند. این قدرت دیپلماسی عمومی است که چنان قدرتمندتر شده که در تمام معادلات بزرگ و کوچک تأثیرگذار است.

 

واکنش محسن رضایی به افشاگری جان کری

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت «امروز آقای کری وزیر خارجه اوباما فاش کرد که رهبران برخی کشورهای منطقه به من و اوباما پیشنهاد می‌کردند ایران را بمباران کنید؛ چرا که تنها راه حل مسأله هسته‌ای ایران، بمباران است، اولین بار نیست که سعودی ها دیگران را علیه ایران تحریک کرده اند.

 

نظر متفاوت علی مطهری درباره سند ۲۰۳۰

علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است که یونسکو به عنوان یک سازمان مستقل آن را داده و یونسکو سازمانی است که حتی از فلسطین نیز دفاع کرده است. این توصیه نامه‌ای است که یونسکو داده است و در کشورها ارزیابی می‌شود که تا چه حد اجرا شود و کشور ما این را با حدتحفظ قبول کرده؛ یعنی هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی‌کنیم و این موضوع در اسناد یونسکو نیز موجود است و چیزی نیست که کشور را تهدید کند. موضوع ۲۰۳۰ قدری سیاسی شد و چندان نیازی به این همه مجادله بر سر آن نبود و همانطور که گفته شد چیزی نیست که تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد نه اینکه ما بخواهیم برنامه های آموزشی خود را از آن برداریم

 

طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان تایید شد

بهرام پارسایی سخنگوی اصل نود از تایید طرح تبدیل کمیسیون اصل نود به دیوان اصل نود در کمیسیون آیین‌نامه داخلی خبر داد.وی تصریح کرد: گزارش تأیید این طرح برای قرار گرفتن در دستور کار به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ