رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 54



به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز آتش سوزی در لندن را با موضوع پلاسکو مقایسه کرده اند
روزنامه شرق در گزارشی با تیتر ««پلاسكو» انگليسي سوخت اما فرو نريخت» نوشت: «بعد ازحدود ١٠ ساعت تلاش، بالاخره آتش‌نشانان لندنی موفق شدند برج ٢٤ طبقه مسکونی گرنفل را که در آتش می‌سوخت، خاموش کنند. آتش‌نشانان بعد از ساعت‌ها تلاش موفق شدند آتش برج گرنفل را مهار کنند. این در حالی است که براساس آمار پلیس، ٧٤ نفر زخمی شدند و شش نفر کشته، اما حال ٢٠ نفر وخیم اعلام شده ‌است. با مهار آتش‌سوزی، کار بررسی برای مشخص‌شدن علت دقیق حادثه آغاز شده است. این آتش‌سوزی ساعت ١:٣٠ بامداد به وقت محلی اتفاق افتاده‌ و به ساکنان گفته ‌شده‌ است که در آپارتمان‌های خود بمانند. هرچند از تعداد کشته‌های این حادثه آمار دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود برخی از ساکنان خود را از طبقات به پایین پرت کرده‌اند. برج ٢٤ طبقه گرنفل در ١٩٧٠ ساخته شده و سال گذشته نیز نوسازی شده‌ بود. اما ساختمان پلاسکو با گذشت ٥٤ سال از زمان ساختش نوسازی و حتی به سیستم امنیتی تجهیز نشده‌ بود.

 

4 سال پنهانکاری… و ناگهان فرار به جلو در دولت
مدیران به جای پاسخگویی درباره پنهانکاری‌های آماری دولت، از موضع مدعی‌العموم ظاهر شدند.
به گزارش روزنامه‌های شرق و اعتماد، محمدباقر نوبخت در آخرین هفته‌های عمر دولت یازدهم و در جلسه شورای عالی آمار گفت: نظام آماری فعلی ایران در دنیا منسوخ شده است و «باید» به سمت نظام آماری ثبتی مبنا برویم.
امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار هم در این نشست گفت در بسیاری از کشورها، ارائه نکردن آمار جرم است اما قانون در کشور ما درباره پنهانکاران آماری ساکت است و اگر آمار صحیح ارائه نشود، اتفاقی نمی‌افتد.
جالب‌تر اینکه ابوذر ندیمی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: دنیای امروز با آمار و اطلاعات اداره می‌شود. به تعبیر دیگر باید بپذیریم آمار، پایه تصمیم‌سازی‌های مهم و بزرگ است، زیرا بر اساس این آمار، آگاهی‌ای از گذشته خواهیم داشت که می‌تواند مبنای عمل فعلی باشد. از این رو اصل تاکید بر آمار یک ضرورت است و درست نیست برخی در ارائه آمار استنکاف داشته باشند. رفتاری که منجر به ضعف و نقصان شود، می‌تواند هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل کند.


گرفتاری نظام با فضای مجازی تمام شدنی نیست
رهبررژیم در دیدار اخیر خطاب به دولت و مسئولان: کاری کنید همه از بهره‌های فضای مجازی استفاده کنند، سرعت اینترنت را هم برای استفاده مردم افزایش بدهید،اما در جهت ضرر نرسیدن به افکار عمومی و جوانان


چینش کابینه و مثلث امید
مصطفی ایزدی در یادداشتی در روزنامه آرمان با تیتر «چگونگی چینش کابینه جدید» نوشت: «بدون تردید اصلاح‌طلبان و سایر حامیان روحانی، همان‌طور که پیش از این، به‌ ویژه در انتخابات اخیر بارها بر آن تأکید ورزیدند، خواستار تغییراتی درکابینه دوازدهم هستند، تغییراتی که کارآمد و اثرگذار باشد و در نهایت بتواند به روحانی در تحقق اهداف دولت دوازدهم و عمل به وعده‌هایش کمک کند. بر این اساس رئیس‌جمهور باید در دور دوم متوسط سن اعضای کابینه را کاهش دهد. در کابینه دولت دوازدهم سن برخی از وزرا بسیار بالاست، به همین دلیل روحانی باید تلاش کند که در کابینه جدید از وجود نیروهای جوان بهره ببرد.


خبر خوش یک مسئول برای اشتغال بازنشستگان دولتی!
بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول در دولت که در پاسخ به ابهامات برخی مدیران بانک های دولتی صادر شده، با اشاره به محدوده شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اعلام شده است با توجه به اینکه بر اساس این قانون، به کارگیری بازنشستگان در دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌ کنند، ممنوع شده، لذا چنانچه شرکت های تابعه بانک های دولتی، به صورت مستقیم دارای ردیف اعتباری برای استفاده از بودجه کل کشور نباشند، ممنوعیت مقرر در قانون مذکور به آنها تسری ندارد.


راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای رفع دغدغه رهبری
وزیر ارتباطات با اشاره به دغدغه رهبر درباره فضای مجازی اظهار داشت: مصمم هستیم تلاش‌ها را برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات افزایش داده تا به آنچه ایشان به عنوان اهداف بلند ملی ترسیم کرده‌اند، برسیم. محمود واعظی گفت: همواره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ما راهگشا بوده است و بر همین اساس در چارچوب شورای عالی فضای مجازی همه همکارانی که در زیرساخت‌ها تلاش می‌کنند و آنهایی که در توسعه محتوا مسئولیت دارند و همه نهادهایی که در توسعه و سالم سازی شبکه ملی اطلاعات سهمی دارند با همگرایی و هماهنگی و همدلی، تلاش‌ها را برای رفع دغدغه‌ها افزایش می‌دهند. وی افزود: به‌زودی نخستین جلسه شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود و با توجه به دغدغه‌های طرح شده، همه برنامه‌های اجرایی برای سرعت بخشی به توسعه همه‌جانبه شبکه ملی با بهره‌گیری از همه ظرفیت کشور ادامه می‌یابد.

تخلفات رستورانها ونانوایها پیش از رسیدگی مختو مه میشود
روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «تخلفات رستوران‌ها و نانوايي‌ها پيش از رسيدگي مختومه مي‌شود!» نوشت: «كمتر اتفاق مي‌افتد كه كسي از نانوايان رستوران‌ها و صنوف مرتبط با موادغذايي انتقادي نداشته باشد. در گذشته تخلفات اين واحد‌ها از سوي سازمان حمايت و تعزيرات پيگيري مي‌شد اما هفت سال است كه رسيدگي به شكايات و تخلفات به اصناف واگذار شده است. براساس گزارشات رسيده، متأسفانه اين شكايات، اغلب در ماجراي فاميل بازي يا زد و بند بازرسان اصناف با صاحبان واحد‌ها حل و فصل شده و بدون اينكه بهبودي در وضعيت واحد صنفي به وجود بيايد، شكايات مختومه مي‌شوند.

 

صدور مجوز مزایده بین المللی گندم های ایرانی
بر اساس نامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به مسئولان اقتصادی کابینه، اعلام شده است به استناد ماده 36 قانون الحاق موادی به مقررات مالی دولت، نهادهای مسئول در دولت اجازه دارند پس از خرید گندم از کشاورزان، نسبت به عرضه موجودی مازاد بر ذخایر راهبردی در تالار صادراتی بورس کالا یا در قالب مزایده بین المللی اقدام کنند و مابه التفاوت قیمت فروش و قیمت تمام شده گندم صادراتی، پس از حسابرسی ویژه یارانه ای تعیین تکلیف می شود.

نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور
جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور، مواردی مانند نحوه برخورد با تشکل‌ها و نشریه‌های دانشجویی و مشکلات آنها را به روحانی متذکر و خواستار پیگیری و حل این مشکلات شدند. در متن این نامه آمده: منتقدان فرهیخته و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی با طرح انتقادات، اندیشه‌های نو و راه حل‌های مفید و چاره ساز، ضروری‌ترین عامل حیات جامعه اسلامی‌اند، به‌گونه‌ای که کشور نیازمند وجود و حضورآنها و اندیشه‌ورزی و نقادی آنها در دانشگاه‌هاست. لذا تحقق آرمان آزاداندیشی و تضمین امنیت آزاداندیشان، منتقدان و تشکل‌های آنها در درون دانشگاه‌ها از مطالبات جدی است. امیدواریم با توجه حضرتعالی، بتوانیم جایگاه دانشگاه را به عنوان مهم‌ترین مرجع بسط آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه حفظ کنیم و از حرکت کشور در مسیر شکل‌گیری یک جامعه توده‌ای و مستعد پذیرش عوامفریبان جلوگیری کنیم.

تبریک بانوان مجلس به تیم‌ملی‌فوتبال
بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی روسیه، عنوان کردند که اگرچه جای بانوان در جشن ورزشگاه آزادی خالی بود، ولی زنان این سرزمین، همواره مشوق مردان با غیرت و با اراده تیم ملی فوتبال ایران هستند. در پیام سیده‌فاطمه ذوالقدر، پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی آمده است: گرچه جای بانوان در جشن علاقه‌مندان حاضر در ورزشگاه آزادی خالی بود، ولی مادران و همسران و خواهران این سرزمین، اکنون و همواره مشوق و دعاگوی مردان با غیرت و با اراده تیم ملی فوتبال ایران هستند.

دستگیری یک داعشی در شیراز
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل فسای شیراز اقدام کرده بود. به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، صالحی گفت: این فرد در محل پل فسای شیراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسایی از سوی عوامل انتظامی دستگیر شد.صالحی افزود: فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد تا علت و انگیزه رفتار مجرمانه وی مشخص شود. وی همچنین با اشاره به اینکه روز جمعه هم 7 نفر از افراد مرتبط با عوامل داعش در لارستان شیراز بازداشت شدهاند، گفت که بازجویی از آنها ادامه دارد.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ