رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 56



واکنش مصباح یزدی -چپاولگر چاپلوس- به سخنان روحانی

مصباح یزدی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در باره پذیرش رای مردم توسط امام علی (ع) گفت: برخی می گویند وقتی مردم با کسی بیعت کردند علی(ع) وظیفه خود دانست از آن شخص اطاعت کند و حق نداشت که مخالفت کند چون مردم رأی داده بودند، اگر یک مسلمان ایرانی اینگونه فکر کند پذیرفته است؟ آیا نمی توانست درباره این مسأله تحقیق کند به ویژه اگر سابقه طلبگی داشته باشد.


قطر علیه عربستان، امارات و بحرین اعلام کیفرخواست کرد
دولت قطر اعلام کرد در واکنش به سیاستهای منفی عربستان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، کیفرخواستی رسمی به نهادهای رسمی علیه آنها ارائه کرده است.
به گزارش نشریه القبس دولت قطر شامگاه شنبه اعلام کرد که شکوائیه ای را به نهادهای بین المللی علیه عربستان و همپیمانانش ارائه کرده و خواستار پایان شرایط تحریم اعمال شده از سوی ریاض شده است.
دولت قطر اعلام کرد در واکنش به رفتارهای خصمانه ریاض و همپیمانانش شکوائیه های جداگانه را به اتحادیه بین المللی پست
اتحادیه بین المللی هوانوردی ‘ایکائو’ و اتحادیه بین المللی دریانوردی ارسال کرده و خواستار پایان تحریم های ریاض شده است.
قطر همچنین اتهامات عربستان در زمینه انجام فعالیت های تروریستی را رد کرد.


هفت تیرکشی و آرتیست بازیهای تازه سپاه پاسداران در آرامگاه آیت‌الله خمینی

کلانتری ۲۰۵ نیروی انتظامی، واقع در حیطه آرامگاه آیت‌الله خمینی، اعلام کرد که نیروهای سپاه ناگهان در محوطه آرامگاه دست به آرتیست بازیهای کابویی و ششلول بندی و هفت تیرکشی زده و به خالی کردن خشاب در هوا و تیراندازیهای هوایی برای ارعاب مردم کرده است!

ظاهرا این ششلول کشیهای پاسدارهای هراس زده برای ترساندن یک عکاس بوده که داشته از مراسم شب احیاء ماه مبارک رمضان عکس میگرفته!!! مردم حاضر در محل پس از وقوع این اتفاق باورنکردنی میگفتند عجب پاسداراهای از جان گذشته و شجاعی داریم که به یک عکاس هجوم می آورند و تیر و تفنگ در میکنند!!

یک گردان کامل پاسدار ریخته و از چهارسو راه را برعکاس بسته و اورا برزمین انداخته و دستهایش را از پشت گرفته و طناب به دستهایش گره زده و مدارک او را از جیبهایش بیرون کشیده اند.

به گزارش تسنیم، در بررسی‌ها ی پاسدارانه "برادران گمنام!!!" به این نتیجه رسیدند که مدارک عکاس عیبی نداشته و دارای اعتبار بوده و این نمایشهای مسخره بیفایده بوده.
اما مردم هم دیگر تردیدی ندارند که حالا دیگر پاسداران از سایه خودشان هم میترسند و هفت تیر میکشند!


امضای قرارداد ایران و توتال قبل از پایان دولت یازدهم
بیژن زنگنه با اشاره به مذاکرات ایران و شرکت فرانسوی توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارد.

آمریکا باید از جنگ با ایران در شرق سوریه اجتناب کند
یک اندیشکده جهانی تاکید کرد که آمریکا باید از رویارویی با ایران در شرق سوریه خودداری کند چرا که این اقدام به متشنج شدن هر چه بیشتر اوضاع منتهی خواهد شد.
اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی نوشت که در هفته‌های گذشته جبهه جدیدی در سوریه شکل گرفته است. داعش در بیابان‌های شرق در مرزی عراق و شهر دیرالزور حضور دارد پیشتر از این منطقه به دلیل تمرکز در محورهای غربی غفلت شده است. به همین دلیل این منطقه به مرزی راهبردی در نزدیکی التنف تبدیل شده که نیروهای سوری و ایرانی‌های حامی آنان را علیه آمریکا قرار داده به طوری که درگیری‌های مستقیم در 3 منطقه متفاوت رخ داده است.
در این گزارش آمده است که ایران می‌کوشد تا مسیری که از این کشور تا دریای مدیترانه ادامه می‌یابد را امن کند. برخی در واشنگتن امیدوارند که دولت جدید آمریکا بتواند ایران را در مسیری که پیش رو دارد به عقب برانند و از شرق سوریه هم به عنوان محلی برای این اقدام یاد می‌کنند.

خواسته معاون احمدی نژاد از روحانی
معاون پارلمانی دولت دهم گفت: روحانی باید نگاه جناح‌گرایانه خود در انتخاب کابینه دوازدهم را کنار بگذارد.حجت السلام سید محمد رضا میر تاج الدینی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: کابینه روحانی در دوره دوم نیاز به ترمیم و بازسازی اساسی دارد تغییراتی باید انجام بگیرد که خواسته طرفداران وی، احزاب و عموم مردم ایران است.وی تصریح کرد: دولت دوازدهم باید دولتی جوان و پر نشاطی در عرصهه داخلی و بین المللی باشد و روحانی باید وزیرانی را تعیین و منصوب کند که دارای کارنامه مدیریتی و جوان باشند همچنین روحانی باید نگاه جناح‌گرایانه خود در انتخاب کابینه دوازدهم را کنار بگذارد.معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به جریان 16 میلیونی مقابل روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: روحانی باید به جریان مقابل خود در انتخابات ریاست جمهوری که جمعیت کثیر و قابل توجهی بوده احترام بگذارد و در انتخاب کابینه به این قشر نیز توجه داشته باشد.

حمله قالیباف به منتقدان خط ۷ مترو
محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی صد و پانزدهمین ایستگاه مترو شهر تهران با اشاره به حواشی خط 7 مترو با بیان اینکه سیاه نمایی کردن کارها بی انصافی است تصریح کرد: اینکه بخواهیم یک کاری را ضایع کنیم، ضایع کردن یک فرد نیست بلکه ضایع کردن فرهنگ و دستاورد یک ملت و شهر است.

عضویت در داعش به دلیل بیکاری و بی‌هویتی
«آیمن دِن»، مبلغ سابق القاعده که اکنون به سرویس اطلاعات بریتانیا پیوسته است، معتقد است با توجه به شکست‌های نظامی داعش در موصل، اکنون تکفیری‌ها به دنبال جذب زنان پزشک و پرستار هستند تا بتوانند نیروهای خود را درمان کرده و قلمرو خود را تثبیت کنند. او همچنین به شیوه‌های جدید عضوگیری از جمله انتشار ویدئو روی فیس‌بوک و توئیتر و واتس‌آپ اشاره می‌کند و تصریح می‌کند تکنولوژی اکنون به کمک خشونت و افراط‌گرایی آمده است. نانسی یاموت از مبلغان داعش با تعبیر «ماهی‌گیر»نام می‌برد و می‌گوید: «مبلغان داعش فوق‌العاده باهوش هستند» و روی گروه‌های مختلفی نفوذ دارند و از این رو، مقابله با حرکت‌های تبلیغی آنان بسیار دشوار است. گروه‌های تکفیری، اکنون جایگزین فرصت‌های شغلی شده‌اند. البته پول، تمام ماجرا نیست.گروه‌های تکفیری با دادن اسلحه، نوعی از قدرت و با ایدئولوژی یک هویت و تعلق جدید عرضه می‌کنند و این برای طبقات اجتماعی مختلف، موضوعی تعیین‌کننده است.

 

روستاهایی که صددرصد به روحانی رأی دادند
پیمان فروزش نماینده سابق مجلس گفت: در جنوب بلوچستان، روستاهایی داشتیم که 100 درصد به آقای روحانی رای دادند و حتی یک رای هم به آقای رئیسی نداده بودند. این هم جزو پدیده های این دوره از انتخابات بود. روستاهای ما با این که در اوج فقر بودند و میزان فقر 100 درصد بود و آب آشامیدنی سالم نداشتند ولی به آقای روحانی رأی دادند.

 

توضیح ناجا درباره شایعه ورود گلشیفته فراهانی به کشور
به دنبال انتشار برخی شایعات در خصوص ورود گلشیفته فراهانی به کشور و دستگیری‌اش توسط مأموران پلیس دفتر سخنگوی ناجا با تکذیب این خبر به ایسنا اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قصد گلشیفته فراهانی برای ورود به کشور در روز جاری با پاسپورت جعلی و لباس مبدل کذب است. دفتر سخنگوی ناجا تاکید کرد: با توجه به اینکه اساس این خبر کذب است. بنابراین موضوع دستگیری وی توسط پلیس فرودگاه نیز تکذیب می‌شود.

ادامه اختلافات میان هنرمندان و خبرنگاران
نشست خبری نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی با تأخیر بیش از یک ساعته کارگردان و عوامل این نشست با حاشیه همراه شد. طبق گزارش خبرنگاران شهاب حسینی در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: «هنرمند نیازی به خبرنگاران ندارد، شما (خبرنگاران) به خبر نیاز دارید».


دخالت ایران در امور عراق از سوی ایاد علاوی
ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق حمایت رژیم ایران از گروه‌های شیعه عراقی را باعث جلوگیری از تلاش در راستای از بین بردن فرقه‌گرایی در این کشور خواند و متذکر شد: رژیم ایران در روند تصمیم‌گیری برای مردم عراق نیز دخالت می‌کند


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ