رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 57



حمله موشکی سپاه

شرق تیتر یک «حمله موشکی سپاه» را درج کرده و در گزارشش اطلاعیه اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره این حمله را آورده است. جوان که تیتر «موشک‌های سپاه داعش را از دیرالزور به جهنم فرستاد» را درج کرده نیز همان اطلاعیه اولیه سپاه را منتشر کرده و باید فردا منتظر تحلیل‌های مرتبط در نشریات باشیم.

همچنین روزنامه اعتماد با تیتر «انتقام موشکی سپاه از داعش»، علاوه بر بیانیه سپاه، گزارش کوتاهی نیز منتشر کرده و به انعکاس بین المللی این عملیات نیز پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «فاصله دیرالزور، مقر تروریست‌ها که هدف حمله سپاه قرار گرفت تا پایگاه موشکی کرمانشاه ۶۵۰ کیلومتر است.محل پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور در شرق سوریه که هدف موشکهای سپاه قرار گرفت در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. بیشتر بخشهای این استان در اختیار داعش است.»

 

حجت الخناس، صادق سارق لاریجانی کلید موج جدید سرکوبها بر علیه فعالان مدنی و سیاسی را زد
حجت الخناس، صادق سارق لاریجانی که ابعاد دزدیها و غارت بیت المال و اموال قوه قضائیه و سرازیر کردن آنها به ۶۳ حساب شخصی اش از پشت بام افشاگریهای شبکه جهانی «در تی وی» و کانال «آمد نیوز» به زیر پایِ معرفت مردم جهان افتاده، این بار سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را بهانه ای برای آغاز سرکوبهای جدید در جامعه بر علیه مردم و فعالان مدنی و سیاسی قرار داده و گفت؛ برخی از افرادی که در ایران برای ایالات متحده آمریکا «سیگنال» می‌فرستند، محارب و برخی هم مفسد فی‌الارض‌اند و قوه قضاییه نیز بدون هیچ‌گونه هراسی از هیاهو‌ها و تبلیغات مدعیان حقوق بشر با این افراد برخورد خواهد کرد.
حجت الخناس صادق سارق لاریجانی در نشست هفتگی‌اش با مسئولان عالی قضائی با اشاره به سخنان رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا درباره ضرورت تغییر حکومت ایران، گفت:«یکی دیگر از دشمنی‌ها، سخنان غیردیپلماتیک و خارج از عرف وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر بود که در برخی گزارشات گفته است ما باید جمهوری اسلامی را در زمینه انرژی هسته‌ای و تولید سلاح اتمی مهار کنیم و همچنین از گروه‌هایی که در داخل ایران وجود دارند برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت و حکومت این کشور استفاده و حمایت کنیم. عده‌ای در داخل کشور به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهند و با ارسال برخی سیگنال‌ها موجب ایجاد طمع در دشمنان می‌شوند. برخی از این افراد محارب و برخی مفسد فی الارض‌اند و بر این اساس نیروهای امنیتی به‌ویژه وزارت اطلاعات و سپاه باید کاملاً هوشیارانه، این قبیل گروه‌ها را رصد و کشف کنند. قوه قضاییه نیز بدون هیچ‌گونه هراسی از هیاهو‌ها و تبلیغات مدعیان حقوق بشر با این افراد برخورد خواهد کرد.»

دوباره دشمن اولیه هاشمی رفسنجانی – آخوند مصباح یزدی- را برعلیه حسن روحانی تجهیز و تمهید میکنند

مصاحبه کامل احمدهاشمی رفسنجانی – برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی- در مورد بالا بودن ضریب احتمال ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از سایت ایسنابه نقل از “شفقنا” (پایگاه خبری شیعه):
خبرگزاری ایسنا
احمد هاشمی میگوید : من در ابتدا طلبه بودم و در حوزه تا “مکاسب” درس خواندم. بعد به دانشگاه رفتم و زبان انگلیسی خواندم

چرا حاج آقا را رد صلاحیت کردند؟
– یک دشمنی و کینه‌ دیرینه از حاج آقا داشتند، فکر کردند که اگر ایشان بیاید می‌خواهد تغییرات کلی اعمال کند. شایعاتی هم در این زمینه درست می‌کردند، مثلا گفتند که رهبری باید در قانون اساسی شورایی باشد و اگر آقای هاشمی بیاید، می‌خواهد این اصل قانون اساسی را اجرایی کند در صورتی که اینطور نبود
شما حاج آقا را ندیدید؟
– خیر! رسیدیم جلوی بیمارستان به ما اطلاع دادند که شیخ اکبر را به جماران منتقل کردند. گفتند ایشان سکته ناگهانی کردند و در جا فوت کردند. اصلا باورم نمی‌شد. به دکتر گفتم جریان چیست؟ گفت سکته هایی هست که برای بیماران قندی پیش می‌آید. گفتم نمی‌شود کالبدشکافی کنیم که مطمئن شویم؟ گفت تاثیری ندارد. خلاصه با کالبدشکافی مخالف بود و نپذیرفت که در مورد مرگ ایشان بررسی بیشتری صورت بگیرمن پیکر شیخ اکبر را دیدم، صورتشان سرخ شده بود و معلوم بود که به ایشان فشار آمده بود. برخی می‌گویند که در آب سکته کرده بودند و برخی دیگر گفتند در آب موادی ریختند، هزار شایعه درست شد

آیا از پیکر ایشان نمونه‌برداری نشده است؟
– خیر، نمونه ‌برداری نشد بلکه از عکس‌ها بتوانند بررسی انجام دهند.

– از نظر شما درگذشت آقای هاشمی عادی است؟
– نمی‌توان کسی را متهم کرد ولی اخیرا در سایتی آمده که قاتل حاج آقا شناسایی شده است. ما باورمان نشد و گفتیم که از این صحبت‌ها زیاد گفته می‌شود. شاید هم راست باشد، خدا می‌داند.
– یعنی گمان می‌کنید حاج آقا شهید شده باشند؟
– احتمالش ۵۰ به ۵۰ است. اغلب مردم که معتقدند ایشان شهید شده است.
موشک های سپاه داعش را از دیروالزورور به جهنم فرستاد

روزنامه جوان در گزارشی به کیفیت خودروسازی داخلی اشاره کرد و آورده است: «مديريت منجمـد و غيـرپيـش‌رونـده صنعت خودرو‌سازي باعث شده كه خودروهاي قابل اطمينان و با ايمني مناسب، بالاي 70 ميليون تومان قيمت‌گذاري و تا سه برابر قيمت‌هاي جهاني به مخاطبان عرضه شود يا اينكه خودروهايي را در قيمت‌هاي زير 50 ميليون تومان به مردم عرضه كنند كه به اصطلاح خونشان پاي خودشان است!»

در بخش دیگری از این گزارش با اسناد به گزارش مرکز پژوهش های مجلس تاکید شده است: «مركز پژوهش‌ها به عنوان بازوي پژوهشي مجلس در گزارشي به طور تلويحي اعلام كرده است كه بيش از 90 درصد خودروهايي كه مردم ايران سوار مي‌شوند ايمن نيستند. با اين حال به نظر نمي‌رسد كه تنها ارائه چنين گزارش تأسفباري، همه مسئوليت قوه مقننه در بهبود وضعيت صنعت خودرو باشد!


درخواست شورای عالی اصلاح‌طلبان برای دیدار با روحانی

میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چه رایزنی‌هایی را با آقای روحانی در خصوص ترکیب دولت آتی انجام داده است، اظهار داشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون دیدار رسمی با این موضوع مشخص هنوز صورت نگرفته هرچند که آقای خاتمی ضیافت افطاری را مهمان آقای روحانی بودند. با این وجود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امیدوار است و این درخواست را مطرح کرده که بتواند با آقای روحانی دیداری انجام دهد که در آن دیدار احتمالاً این موضوع نیز مورد بحث قرار بگیرد.

پس از ترور آیت الله هاشمی در استخر و صدور فرمان آتش به اختیار رهبر نظام، رئیس جمهور روحانی را تهدید به قتل کردند

دو نطق اخیر رئیس جمهور با واکنش تند مخالفان او مواجه شد
یادآوری ماجرای استخر به روحانی!
آفتاب یزد- گروه سیاسی: هر سخن حسن روحانی
این روزها با واکنش مخالفانش مواجه می‌شود. جلسات او در روزهای اخیر و توصیه‌های وی بازتاب فراوانی داشته است. او اخیرا در جمع اهالی رسانه به آنان توصیه کرد که اخلاق را رعایت کنند. اما گویا این توصیه وی باز هم به مذاق مخالفان خوش نیامده است و حملات علیه وی وارد فاز تازه‌ای شده است. رئیس‌جمهور گفته بود: «چرا برخی از ما لحن‌مان را اصلاح نمی‌کنیم و چرا نمی‌دانیم با چه لحنی می‌خواهیم با دولت، با منطقه و با دنیا صحبت کنیم، با لحن تند به جایی نمی‌رسیم. والله جز اعتدال راه‌ دیگری وجود ندارد. امام خمینی(ره) هم با اعتدال انقلاب را پیروز کرد. اگر امام به مردم می گفت بروند جلو ارتش بایستند و مقابله کنند، کشور حمام خون می شد. اما امام چنان عمل کرد که هر چیزی را جذب و هضم کرد.
واکنش مصباح یزدی به سخنان اخیر رئیس‌جمهور را می‌توان واکنشی آرام تفسیر نمود. چرا که در برابر این واکنش‌ها برخی رسانه‌های جناح راست به مراتب موضع‌گیری‌های تندتری را منتشر کردند. سایت بی‌باک که منتسب به اصولگرایان است در یادداشتی به توصیه‌های اخلاقی حسن روحانی به رسانه‌ها واکنش نشان داده و مدعی شده است که روحانی و برخی دولتمردانش بیشترین فحاشی‌ها را علیه منتقدان خود داشته‌اند تا جایی که در تاریخ انقلاب هیچ مسئول ارشدی تا این حد به منتقدان خود بددهنی نکرده است. این رسانه در پایان یادداشت خود اظهار امیدواری می‌کند که حسن روحانی در آخرین شب قدر توبه کند (!) سایت خبری فوق مطلب خود را با این جمله تامل برانگیز به پایان می‌برد: «به هر حال استخرهای اشرافی و اختصاصی همیشه آدم‌ها را سرزنده نمی‌کند، شاید تقدیر الهی بر آن شد که در همان محیط‌های اشرافی عمر کسی پایان یابد و دیگر فرصتی برای توبه باقی نماند.»
نکته‌ای را که نباید از ذهن دور نگه داشت قابل پیش‌بینی بودن این فشارها و هجمه‌ها به حسن روحانی است. پس از پیروزی او در انتخابات دشوار 96، بسیاری از ناظران متفق‌القول بودند که رئیس‌جمهور روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. به نظر می‌رسد دلواپسان برای 4 سال آتی برنامه‌های متنوعی را در مورد رئیس‌جمهور و اطرافیانش در نظر دارند. این در حالی است که مردم بارها در انتخابات مختلف به بداخلاقی «نه» گفته‌اند.

گفتگو با شهر بانو امانی

در مقابل، آرمان امروز یکی از رسانه‌های نزدیک به هاشمی در سال‌های اخیر، با شهربانو امانی، منتخب پنجمین دوره شورای شهر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت و گو کرده است و امانی در این گفت و گو، تاکید کرده است: «شورا آیین‌نامه‌ای دارد که مصوب شورای عالی استان‌هاست که در آن سازوکار انتخاب شهردار آمده است. کمیته 7‌نفره پیش‌نویسی را به شورا ارائه داد که مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت و در این روند دقیقا مانند مجلس عمل شد. یکی از این پیشنهادات ردیف 16 بود که شهردار می‌تواند از داخل شورا انتخاب شود یا خیر. در این ارتباط دو دیدگاه وجود دارد: نخست اینکه شورا باید ضمن تقویت جایگاه خود سازوکار انتخاب شهردار را نیز در نظر بگیرد و به جمعبندی شاخص‌ها بپردازد. از این شاخصها می‌توان به پاکدست بودن، مقبولیت عمومی داشتن و مشخص بودن مدرک تحصلی و سابقه کار اجرایی اشاره کرد. روحیه تعاون، همکاری و پاسخگویی از دیگر شاخصه‌های انتخاب شهردار است. دیدگاه دیگری وجود دارد که شورا شهردار را از درون خود انتخاب کند تا او به شورا پاسخگو باشد.»

انتقاد مطهری از نسبت دادن مطالب ناروا به بازرگان در صداوسیما

علی مطهری نماینده مردم تهران گفت: در تاریخ 26/ 3/ 96 برنامه ای با عنوان "جهان آرا" درباره عملکرد سازمان مجاهدین خلق از شبکه افق در شبکه یک سیما باز پخش شد. در این برنامه که نکات مثبت و مفیدی داشت جناب آقای کوشکی کارشناس برنامه چند بار تز "اسلام منهای روحانیت" را به مرحوم مهندس بازرگان نسبت دادند. این امر خلاف واقع است. اولا مهندس بازرگان به چنین تزی معتقد نبود. این تز را می توان با یک دید ابزاری از لابه‌لای آثار مرحوم دکتر شریعتی استخراج کرد و البته گروه فرقان همین کار را کرد و در جزواتش زیاد به آن استناد می نمود. اگر بخواهیم سه نفر را نام ببریم که از دهه 30 تا پیروزی انقلاب اسلامی موجب نزدیک شدن دانشگاهیان به روحانیت و در نتیجه ایجاد سرعت در پیروزی انقلاب شدند باید از آیت الله مطهری، مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی نام برد. صدا و سیما نیز نباید برنامه های یک طرفه تولید و پخش کند و طی آن افرادی هدف اتهامات سنگین قرار گیرند و فرصتی هم برای دفاع از آنها وجود نداشته باشد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

ناظران بین المللی میگویند از سوی رژیم ایران چهارموشک شهاب سه به سوریه پرت شده، سپاه پاسداران میگوید شیش تا موشک از خانواده ذوالفقار بوده!
دعاوی سایت تابناک و سایر سایتها- جامع مجموعه ای از بلوفها درباره موشک اندازی سپاه به سمت دیروز الزور به شرح زیر است:
موشک‌ سوخت جامد مرکب «ذوالفقار» که در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور 1395 رونمایی شد، در واقع مدلی پیشرفته و نقطه زنِ موشک «فاتح-110» است. این موشک که یکی از موشک‌های بسیار دقیق ایران است، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و… را با دقت بالا زیر آتش شدید و گسترده گیرد. نخستین برآوردها نشان می‌دهد، شمار تروریست های کشته شده در این عملیات، سه رقمی است.

به گزارش «تابناک»؛ همان گونه که رهبر انقلاب وعده سیلی سخت به دشمنان را داده بودند و همچنین پیش از آن به دشمنان ایران و حامیان منطقه‌ای و بین المللی شان هشدار داده بودند که دوران بزن در رویی تمام شده، پس از حمله داعش به تهران، ایران، مهم ترین قدرت خاورمیانه پاسخ محکم و در عین حال نمادینی به تروریست ها و عقبه سیاسی، نظامی و فکری شان داد.

گنجینه موزه ممنوع الخروج شد

این تیتری بود که روزنامه همشهری درباره حواشی بی پایان انتقال انتقال آثار موزه هنرهای معاصر ایران به خارج از کشور منتشر کرده و همشهری خبر داده که گنجینه موزه ممنوع الخروج شده است.
ماجرای موزه جزو معدود موضوعاتی است که هر دو جریان رسانه‌ای کشور بر سر آن نظر واحدی دارند و تقریباً همه جریان های خبری مخالف خروج این آثار هستند. در همین راستا اعتماد در گزارشی به کنار هم قرار دادن مواضع ضدونقیض مسئولان پرداخته که مخاطب را به این پرسش وا میدارد که آیا انتقال این آثار به خارج از کشور واقعاً منتفی شده یا قرار است این اتفاق رخ دهد و زمینه سازی رسانه ای در جریان است؟

 

مک‌کین: تغییر نظام در ایران حیاتی است

مک کین بعد از دیدار با «رضا پهلوی» پسر شاه ایران که اخیرا در کنگره برگزار شد، یادآور شد که ایران یک راهرویی را به وجود آورده است که از تهران به لبنان منتهی می‌شود.
در ادامه سیاست‌های ضدرژیم ایرانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دو نفر از مقامات ارشد امریکا بار دیگر خواستار تغییر نظام در ایران شدند.
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه کلیدی کنگره گفت که سیاست جدید آمریکا در قبال ایران شامل تغییر نظام می‌شود. این سیاست با تکیه بر «عناصر داخل ایران به منظور انتقال قدرت صلح‌آمیز آن دولت» پیش می‌رود.
«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نیز ضمن تأکید بر اظهارات تیلرسون متذکر شد که زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی داشته باشند.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ