رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 60



سید علی خامنه ای: مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است

کانال تلگرامی رهبر نظام حاکم بر ایران متنی را در ارتباط با مشروعیت ولایت و حکومت توسط مردم منتشر کرد:

در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است.

لذا شما می‌بینید که امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از لحاظ واقع منصوب پیغمبر و صاحب حق واقعی برای زمامداری میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ یعنی آن را معتبر میشمارد و بیعت در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است.

اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار خانه‌نشین خواهد شد و مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است یا بگوئیم فعلیت زمامداری و حکومت به بیعت مردم وابسته است

خبر باج‌خواهی 2 میلیاردی از نامزدهای شورای شهر تأیید شد

دبیر شورای عالی اصلاح‌طلبان تلویحا مطالبه 2میلیارد تومان از طرف کرباسچی برای قرار گرفتن افراد در فهرست شورای شهر را تأیید کرد اما گفت، این کار ربطی به شورای مذکور نداشته است.
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا ضمن توضیح درباره چگونگی بسته شدن فهرست 21 نفره اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران اظهار داشت: در مورد هزینه‌های تبلیغاتی برآوردی که دوستان در ستاد تهران داشتند اعلام کردند و البته خیلی مربوط به شورای عالی سیاست‌گذاری نیست. ستاد تهران برآورد کرده و به این نتیجه رسیده هر کدام از کاندیداهایی که در لیست قرار دارند تا سقف مبلغ 100 میلیون تومان برای هزینه تبلیغاتشان بپردازند.
وی درباره شایعه مطالبه 2 میلیارد تومان برای عضویت در فهرست اصلاح‌طلبان، ضمن تأیید اصل خبر گفت: در مورد دو میلیارد تومان هم قبل از این که وارد بستن لیست شویم گزارشی دریافت شد مبنی بر اینکه حدود 5-6 ماه قبل فردی به یک فرد دیگر گفته برای اینکه در لیست قرار بگیری باید دو میلیارد تومان بپردازی. آن فرد هیچ ارتباطی با شورای عالی سیاست‌گذاری نداشت. در آن زمان آقای محمود صادقی نایب رئیس هیئت رئیسه شورای عالی بود، او را مامور پیگیری کردیم و ایشان بحث جدی را با هر دو نفر داشت، هم آن خانمی که مدعی شده بود و هم آقایی که قرار بود پول را بگیرد.

ساخت پایگاه نظامی روسیه در سوریه

روسیه با ساخت پایگاه جدید در جنوب شرقی سوریه بیش از هر زمان دیگری به نیروهای ویژه آمریکا در اردن و نیز مرزهای سرزمین‌های اشغالی نزدیک خواهد شد.

وبگاه «دبکا فایل» نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از آغاز ساخت یک پایگاه جدید روسیه در جنوب شرقی سوریه در دهکده کوچک «راس الور» در محدوده «القبس» خبر داد.

سه ایرانی در عربستان بازداشت شدند


روزنامه الریاض عربستان امروز یکشنبه از بازداشت سه ایرانی به خاطر مسائل امنیتی خبر داد.

به گزارش شبکه العالم، روزنامه الریاض با اعلام این خبر به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که این سه ایرانی مظنون به اقدامات امنیتی ضد عربستان هستند.

بر اساس ادعای منابع سعودی، این افراد 3 روز قبل از ناکام گذاشتن عملیات تروریستی علیه مسجد الحرام بازداشت شدند.

این روزنامه خاطرنشان کرد، شمار بازداشت شدگان دارای تابعیت ایرانی به 9 متهم رسیده است که دو نفر محکوم شده اند و پرونده یک متهم به دادستانی کلی- نهاد تحقیقات و دادستانی کل سابق-ارجاع شده است و پرونده مابقی نیز در مرحله تحقیقات است

FATFاعتماد: اجرای تعهدات
دردسرهای بانک‌های ایرانی را بیشتر می‌کند

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد تعهد ایران به FATF پس از تحریم‌های جدید آمریکا، بانک‌های ایرانی را دچار مشکلات بیشتری می‌کند.
روزنامه اعتماد نوشت: الزام نظام بانکی ایران برای اجرای دستورالعمل‌های FATF یعنی کارگروه اقدام مالی موسوم به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، پس از تصویب تحریم‌های S722 در کنگره آمریکا، احتمالاً مورد بازبینی قرار می‌گیرد. پیش از آنکه آمریکا به بهانه تحریم سپاه، اقتصاد ایران و به طور خاص نظام بانکی را هدف تحریم قرار دهد ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تعهد داد گزارش‌های مالی خود را به صورت شفاف ارایه دهد تا با شفافیت عملکرد، بانک‌های بیشتری برای همکاری با ایران ترغیب شوند.

بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی

منابع آگاه در استان نینوی از انتشار اطلاعیه داعش در مساجد تلعفر درباره مشخص شدن سرنوشت «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع عراقی استان نینوی روز شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش اطلاعیه‎ای را درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی در بیشتر مساجد «تلعفر» در غرب استان نینوی پخش کرد.

منبع عراقی افزود: داعش در این اطلاعیه تأکید کرد، درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی بیانیه مهمی منتشر خواهد شد و داعشی‌ها منتظر صدرو این بیانیه مهم باشند.

از سوی دیگر، رسانه‎های عراقی گزارش دادند که داعش سرنوشت ابوبکر البغدادی طی روهای آینده را بیان خواهد کرد.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ