رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 63


اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ؛عقب نشینی یا پیروزی؟
امیرعلی ابوالفتح در خراسان نوشت:
عالی ترین مرجع قضایی برای تفسیر و تصمیم گیری در مورد قانون اساسی در آمریکا یعنی«دیوان عالی »؛ اجازه اجرای بخشی از فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد منع مسافرت اتباع شش کشور اسلامی-ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن- را به طور موقت صادر و بخش‌هایی از آن را تعدیل کرد. این در حالی است که گزارشات رسمی آمریکا خبر داده‌اند که نیمی از کسانی که تحت تعقیب قرار گرفته یا بازداشت شده‌اند، متولدین ایالات متحده آمریکا بوده‌اند. تعداد کمی از این اتباع در عملیات تروریستی حضور داشتند و اتباعی از عربستان و مصر و پاکستان عمدتاً کسانی بودند که فعالیت تروریستی داشته‌اند و این نکته‌ای است که به نظر می‌رسد دولت آمریکا تاکنون موفق نشده پاسخی برای آن ارائه دهد.

توئيت روحاني درباره شهيد بهشتي

حجت الاسلام روحاني در جديدترين توئيت خود نوشت: بهشتي انواع ناسزاگويي و ظلم‌ها را به خود تحمل مي‌کرد ولي در برابر ظلم به مردم با قدرت مي‌ايستاد.

دام تل‌آویو– ریاض برای ترامپ
احمد کاظم‌زاده در جوان نوشت:
در پی پیروزی‌های روز افزون ارتش سوریه در برابر مخالفان مسلح و گروه‌های تکفیری، امریکا بار دیگر سوریه را به تدارک حمله شیمیایی جدید متهم و تهدید کرد که این اقدام مجازات سنگینی به دنبال خواهد داشت. دلایل زیادی برای رد این اتهام وجود دارد و یکی از این دلایل مهم این است که دولت سوریه اساساً هیچ نیازی به این حملات غیرمتعارف ندارد و تجارب تاریخی نشان می‌دهد در اغلب موارد این طرف‌های شکست‌خورده بودند که به استفاده از تسلیحات غیرمتعارف روی می‌آوردند تا بلکه بتوانند شکست‌های نظامی خود را جبران کنند.

هشدار محمود صادقی نسبت به هجمه ها و اتهاماتِ «آتش به اختیاران» بر علیه حجت الاسلام دکتر حسن روحانی
دکتر محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس با انتشار مطلبی به مناسبت سالروز انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور آیت الله بهشتی در صفحه توییتر خود نسبت به خطر هجمه ها و اتهاماتِ «آتش به اختیاران» بر علیه حجت الاسلام دکتر حسن روحانی هشدار داد.
دکتر محمود صادقی در صفحه توییتر خود نوشت
امشب سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن است. بهشتی را پیش از ترور فیزیکی ترورشخصیت کردند. یکی از اتهامات او پیگیری خط سازش با امریکا بود.

ائتلاف موضوعی
کیهان برزگر در شرق نوشت:
در تازه‌ترین تحول مربوط به بحران قطر، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در یک تماس تلفنی با امیر قطر ضمن تبریک عید سعید فطر، محاصره قطر از سوی بعضی از کشورهای عربی را غیرقابل‌قبول خواند و ضمن تأکید بر همکاری مستمر ایران با قطر، بر حل مشکلات منطقه از طریق گفت‌وگو تأکید کرد. پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، هم در مناسبت‌های مختلف از زمان آغاز بحران قطر بر حل مسالمت‌آمیز موضوع، تأکید کرده بود. اکنون پس از حدود سه هفته از آغاز بحران قطر این پرسش همچنان مطرح است که سیاست ایران نسبت به این بحران چگونه باید باشد. در نگاه اولیه این یک فرصت بی‌نظیر است تا ایران در چارچوب یک ائتلاف ژئوپلیتیک، قطر را با تمام ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی آن به‌سوی خود کشانده و از این طریق ضمن شکاف در ائتلاف ضدایرانی کنونی که سعودی‌ها در منطقه با هدف تضعیف نقش منطقه‌ای ایران به وجود آورده‌اند، معادله قوا در منطقه را به‌نفع خود تقویت کند. از این دیدگاه، سیاست فعلی سعودی‌ها در ایجاد ائتلاف‌های عربی با کمک آمریکا به ضرر منافع و امنیت ملی ایران است.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ