رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 68


دستیار رییس‌جمهور: روحانی مصمم است دولتی کارآمدتر و جوان‌تر از دولت یازدهم تشکیل دهد

حجت‌الاسلام علی یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین رایزنی‌ها در رابطه با ترکیب احتمالی دولت دوازدهم گفت:‌ من اطلاعی از ترکیب دولت دوازدهم و رایزنی‌های احتمالی در این خصوص ندارم.
او در پاسخ به این سوال که مهمترین ویژگی دولت دوازدهم از نظر شما چیست، اظهار داشت: من فکر می‌کنم دولت دوازدهم دولتی کاری و جوان باشد از صحبت‌های آقای روحانی پیدا است که ایشان مصمم هستند دولتی کارآمدتر و جوان‌تر از دولت یازدهم تشکیل دهد.
دستیار رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که با توجه به حمایت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان از روحانی در طول چهار سال گذشته، آیا دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر خواهد بود، تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور حتما از کسانی برای همکاری دعوت می‌کنند که حامی دولت و همراه با دولت باشند و بتوانند برنامه‌های ایشان را اجرایی کنند.
آقای یونسی افزود: کسانی که با دولت همراه نیستند و با آقای روحانی همفکری‌ ندارند نمی‌توانند تا آخر با ایشان باشد.
او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در دولت دوازدهم وزیری از اقلیت‌های دینی و مذهبی در کابینه حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: من هیچ اطلاعی در این باره ندارم و نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم.


مهلت 10 روزه دادگاه به 7 نفر از اصلاح‌طلبان

حجت کرمانی وکیل‌ مدافع چهار نفر از اصلاح‌طلبان گفت: امروز چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده 7 نفر از اصلاح‌طلبان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شد که به اتهامات خانم منصوری و آقای شکوری راد رسیدگی شد.مقرر شد ظرف ده روز آخرین دفاع هفت نفر از اصلاح‌طلبان در این این پرونده ارائه شود و ظرف زمان مقرر لوایح به دادگاه ارائه شود


از عصبانیت بمیر!

محمد صرفی در کیهان نوشت:
چند روز پیش آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: «بنده قبلا هم در بحث دیگری گفته‌ام، بحث بر اینکه کدام کشور در منطقه ما قوی‌تر باشد باید کنار گذاشته شود، قوی‌ترین کشور در منطقه نباید به عنوان هدف اول دنبال شود، منطقه قوی‌تر باید مدنظر ما باشد نه اینکه در رقابت‌های منطقه‌ای یک کشور در منطقه بخواهد در برابر کشورهای دیگر منطقه قد علم کند و قدرت خود را به رخ بکشد و تفرقه و شکاف و اختلاف را بیشتر کند، ما در منطقه مهم خاورمیانه و غرب آسیا یک خانواده هستیم، نمی‌توانیم از هم فاصله بگیریم، خانواده قوی می‌تواند در یک جمع خوب زندگی کند نه اینکه یک فرد در داخل خانواده قوی باشد و بقیه ضعیف باشند، باید به فکر منطقه قوی‌تر باشیم. رقابت‌های مخرب نابجا را کنار بگذاریم،‌ جنگ‌های منطقه‌ای را خاموش کنیم…»
بیان چنین سخنانی از سوی آقای روحانی که طی چهار دهه گذشته در بالاترین سطوح امنیتی کشور مسئولیت داشته و مشغول به فعالیت بوده است، از دو منظر قابل ارزیابی است. منظر نخست سوابق و تجربه‌های پیشین است. چنانچه به برخی مواضع و سوابق وی در دهه نخست انقلاب اسلامی مراجعه کنیم، شنیدن دوباره چنین مواضعی نه تنها عجیب نیست، بلکه قابل پیش‌بینی نیز هست. یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین این موارد در آن دوران فعالیت گروهی تحت عنوان «مجمع عقلا» است که روحانی از موسسان آن بود و دو سال پیش (تیرماه سال 94 در مراسم افطاری جمعی از فعالان اصلاح‌طلب و اصولگرا) بار دیگر از آن یاد کرده و خواستار استفاده از آن تجربه برای این روزهای کشور شد.


بدرقه حجاج ممنوع شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، به هیچ وجه نباید بدرقه‌کننده داشته باشند. با توجه به شرایط فرودگاه‌ها، اصلا امکانی برای حضور بدرقه‌کنندگان وجود ندارد، برای همین با استان‌ها هماهنگ شده بدرقه پیش از اعزام به فرودگاه و در مساجد و تکایا انجام شود. طبق تمهیدات صورت گرفته، از شرکت فرودگاه‌ها درخواست می‌شود حداقل ۴۸ ساعت پیش از اعزام بار زائران به فرودگاه منتقل و تدابیر لازم انجام شود، چرا که مقداری نگران شیطنت‌هایی هستیم که ممکن است ما بی‌اطلاع از آن باشیم


روحانی این سه وزیر را تغییر ندهد

جمهوری اسلامی نوشت: علاوه بر وزیر خارجه، بعضی وزرا از جمله وزیر بهداشت و وزیر نفت نیز در دولت یازدهم درخشیدند. مردم از وزرای فعال و پرتلاش تقدیر می‌کنند و ادامه خدمت آنها در دولت دوازدهم را خواستارند. از آنجا که فضاسازی علیه وزرای موفق و پرتلاش توسط مخالفین زیاد است، این نگرانی وجود دارد که دولت دوازدهم از خدمات آنها محروم شود. آقای رئیس‌جمهور زیر بار این فشارها نروند و با قدرت از وزرای موفق خود حمایت کنند و ادامه خدمت آنها را که خواست مردم است تضمین نمایند تا دولت دوازدهم با حضور وزرای موفق کنونی و پیوستن افراد شایسته جدید بتواند انتظارات مردم را برآورده نماید و کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.


درباره قرارداد توتال

جواد غیاثی در خراسان نوشت:
هفته قبل قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، امضا شد؛ موضوعی که منشاء انبوهی از مباحث و مجادلات رسانه ای شد؛ برخی از دستاوردی بزرگ گفتند و برخی از بازگشت به چندین دهه قبل! اما نوشتن و قضاوت درباره آن آسان نیست چرا که در این قرارداد چندین موضوع پرحاشیه، جنجالی و بعضا مبهم یکجا جمع شده اند؛ 1- توتال با 20 سال سابقه پرفراز و نشیب در پارس جنوبی، 2- فاز 11 یا همان عروس هزارداماد پارس جنوبی با 15 سال سابقه رفت و آمد بی نتیجه شرکت های مختلفِ فرانسوی، چینی و ایرانی 3- IPC؛ اولین قرارداد از نسل جدید قراردادهای نفتی امضا شد 4- برجام؛ اولین قرارداد بزرگ بعد از برجام امضا شد که برای جناح های سیاسی حساسیت بسیار دارد.


تابوی وزیر زن شکسته شده،منتظر وزرای زن هستیم

مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا زنان در کابینه بعدی به عنوان وزیر حضور خواهند داشت یا خیر اظهار کرد: در مورد حضور زنان در کابینه دوازدهم باید منتظر بمانیم، ببینیم نتیجه چه می‌شود. البته ما با کسانی که تصمیم‌گیر هستند در مورد حضور زنان در کابینه بعدی رایزنی کردیم، نظر رئیس جمهور هم هم ان‌شاءالله برای حضور زنان در کابینه مثبت است.در ارتباط با سقف و کف سهمیه حضور زنان صحبت نمی‌کنیم. پیشنهادات را دادیم و آن را تکمیل می‌کنیم و هر روز هم به گزینه‌ها و پیشنهادهای جدید می‌رسیم و آن را اعلام می‌کنیم. البته کسی که به عنوان وزیر و عضو کابینه است، باید حداقل شاخصه‌هایی را داشته باشد

 

روایت بادامچیان از آزادی پوشش در ایران

اسدالله بادامچیان با بیان اینکه در یک کشور آزاد انواع و اقسام سلیقه‌ها وجود دارد، اظهارداشت: برای مثال در زمینه حجاب فردی پوشیه می‌زند و بیرون می‌آید و کسی هم مانع او نیست و فرد دیگری چادر یا مانتو و روسری دارد، بنابراین همه آزادی دارند و زندگی می‌کنند.

 

دولت تمشیت

احمد غلامی در شرق نوشت:
به‌قولِ بیسمارک «وای بر دولتمردی که استدلال‌هایش برای واردشدن به جنگ به اندازه پایان‌دادن به جنگ در زمان شروع متقاعدکننده نیست». دولت دوازدهم سودای جنگ در سر ندارد. نطفه این دولت با دیپلماسی بسته شده و در این دیپلماسی بالیده است. اعتبار جهانی دولت روحانی آشکارا در پیوند مردم با دیپلماسی است و شاید هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی در برقراری این پیوند موفق نبوده باشد. در کشورهای خاورمیانه همواره جای مردم در سیاست خارجی خالی است. مردمی که تبعات تصمیمات دولتمردان خود در سیاست خارجی را متحمل می‌شوند. آنچه دولت روحانی در آن موفق بوده ‌به‌میدان‌آوردن مردم در سیاست خارجی است، دستاوردی که نباید از دست برود. طبعا مردم به سیاست داخلی بیش از سیاست خارجی توجه دارند و این توجه نشئت‌گرفته از مسائل معیشتی روزمره آنان است و این وظیفه دولت است که نگذارد توجه افراطی مردم به مسائل روزمره از آن «دولت تمشیت» بسازد. رأی بالای مردم در دو دوره پی‌درپی به روحانی نشان می‌دهد مردم در کنار رویکرد تمشیتی دولت، دولتی می‌خواهند که برای آنان در سطح جهانی عزت و منزلتی درخور دیگر مردم جهان فراهم کند. مردم آگاهانه به دولتی رأی‌ دادند که بتواند در نظم جهانی مشارکت کرده و به‌دور از جنگ و مداخلات نظامی مسائل را حل‌وفصل کند. دولت روحانی توان آن را دارد که مردم را درگیر مسائل منطقه‌ای و جهان کند و آنان را پای کار نگاه دارد.


جهانگیری: روحانی در حال مشورت با ارکان نظام است

اسحاق جهانگیری امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دولت داوزدهم گفت: دولت دوازدهم باید به مردم معرفی شود
وی با بیان اینکه روحانی در حال مشورت با ارکان نظام برای تشکیل کابینه دوازدهم است، افزود: رئیس‌جمهور با مشورتی که با نهادها و ارکان حکومت می‌کند، دولتی را انتخاب می‌کند که با وعده‌هایی که به مردم در انتخابات در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داده سازگار باشد و بتواند پاسخگو باشد.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ