رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 74


پروژه هاشمی زدایی، فرهاد رهبر و ابرام دراکولای ناسید را دوباره به هم رساند رئیس جدید دانشگاه آزاد با ابرام دراکولای ناسید، دیدار کرد رئیسی در این دیدار انتصاب فرهاد رهبر را به ریاست دانشگاه آزاد را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. فرهاد رهبر پیش از سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس کارگروه اقتصادی تولیت آستان قدس بود

چراغ قرمز به تحریم CIDA نوشته سید یاسر جبراییلی در هفته‌های اخیر برخی تحلیل‌ها و اظهارنظرها، تعلل کنگره آمریکا در تصویب تحریم CIDA موسوم به۷۲۲‌S علیه ایران و روسیه را به برخی اختلاف نظرها میان ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نسبت داده‌اند. این نگاه تقلیل‌گرایانه اما از این واقعیت غفلت می‌کند که وقتی در مجلس سنای متشکل از ۵۲ جمهوری‌خواه، ۴۶ دموکرات و ۲ سناتور مستقل، طرح CIDA با ۹۸ رای موافق برابر ۲ رای مخالف به تصویب رسیده است، چگونه ممکن است علت تعلل مجلس نمایندگان (دیگر بخش کنگره)، در تصویب این تحریم، اختلاف حزبی باشد؟ لذا برای ریشه‌یابی این تعلل، دلیل معتبرتری باید جست. واقعیت این است که آمریکایی‌ها نظر به نتیجه‌ای که از برجام گرفته‌اند، در پی تکرار آن در سایر حوزه‌های قدرت ایران هستند و این بار، قدرت دفاعی ایران را نشانه گرفته‌اند. مقامات دولت اوباما از جمله جان کری، وزیر سابق خارجه آمریکا بارها تصریح کردند از تحریم‌ها نتیجه گرفته‌اند و واشنگتن باید فشار بر ایران در سایر حوزه‌ها را ادامه دهد.

اعلام برائت «نقوی حسینی» از نشستن کنار «تتلو» حسین نقوی حسینی، عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی درباره حضور در جشن فارس پلاس کنار تتلو گفت: در گردهمایی فارس پلاس این آقای تتلو بود که در کنار من نشسته بود. برای مراسم فارس پلاس از هفته های قبل مورد دعوت قرار گرفته بودم و برای حضور هم اصرار داشتند. وقتی به جایی دعوت میشوید از لیست و اسامی مهمانها اطلاع ندارید و به جهت احترامی که برای تمامی رسانه ها و فعالان در این حوزه قائل هستم، شرکت کردم. ابتدا قصد داشتم در انتها جلسه قرار گیرم ولی با اصرار دوستان به ردیف اول رفتم که در آن قسمت مهمانان مختلفی قرار داشتند. یک لحظه احساس کردم فردی وارد شد که بسیار مورد توجه دوربینها قرار گرفته، جلو آمد و دو تا از آقایان جای خود را به ایشان دادند. واقعا ایشان را اصلا نمیشناختم زیرا ویدئو نشست او را با آقای رئیسی ندیده بودم و در ابتدا فکر کردم یک فوتبالیست است، سوال کردم گفتند که آقای تتلو است و بعد از آن سالن را ترک کردم. این عضو جبهه پایداری در این خصوص که مطرح می‌شود پذیرش و استقبال از فردی مانند تتلو توسط اصولگرایان نشان دهنده عدول آنها از اصول است، ابراز کرد: اصولگرایان از چنین افرادی استقبال نکردند. نشست تتلو با ابراهیم رئیسی در جریان رقابتهای انتخاباتی بود، گذشت و تمام شد، نتیجه و تأثیر خود را هم گذاشت.

مطهری هم در جمع سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور علی مطهری با بیان اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده است، گفت: کوتاهی بانک مرکزی در پدید آمدن مشکلاتی مانند موسسه کاسپین به خاطر نظارت ضعیف و عدم اطلاع رسانی به موقع روشن است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس کل بانک مرکزی سوال کند چون ایشان از مجلس رای اعتماد نگرفته است؛ بنابراین نمایندگان راهی جز سوال از رئیس‌جمهور ندارند. اگرچه این مشکل از دولت قبل آغار شده است. وی درباره علت به تعویق افتادن طرح سوال از رئیس‌جمهور نیز گفت: هیئت رئیسه قصد داشت با برگزاری جلسه‌ای بین نمایندگان رئیس‌جمهور و چند تن از سوال کنندگان تفاهم و توافقی ایجاد کند که این کار به سرانجام نرسید.

سهم مسئولان در تولید آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی نوشته دکتر یدالله جوانی آیا مسئولان در سطوح مختلف، به دنبال واکاوی سهم خود در پدیدآیی آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی هستند؟ در تمام اخبار و گزارش‌های حادثه تلخ روز شنبه هفته جاری در متروی شهرری، تصریح شده که ضارب حالت عادی نداشت و از تعادل روحی برخوردار نبود. حمله‌ور شدن با سلاح سرد به چندین مسافر در ایستگاه مترو از سوی فردی که حالت عادی ندارد، می‌تواند در جای جای تهران و هر جای دیگر از کشور تکرار شود. چرا؟ این حادثه امکان تکرار دارد، همانطور که حادثه تلخ‌تر و جانخراش قتل کودک مظلوم اردبیلی می‌تواند در جای دیگر تکرار شود! پرونده قتل آتنا اصلانی که اکنون همه را متأثر کرده و رئیس دستگاه قضا برای سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی آن ورود به موضوع نموده، نه اولین پرونده از این نوع است و نه آخرین پرونده خواهد بود.

جانباختگان حادثه‌تروریستی‌ مجلس «شهید» محسوب می‌شوند پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس: نشست شورای تأمین استانداری فردا برگزار و لیست جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بنیاد شهید اعلام می‌شود و سپس بر اساس لیست ارائه شده اطلاق عنوان شهید و جانباز به آنها تحقق یابد .شهیدی‌محلاتی رئیس بنیاد شهید: خانواده‌های شهدا و مجروحان شهرستانی حادثه تروریستی مجلس باید به ادارات کل مراجعه و فرم پر کنند، همچنین خانواده شهدا و مجروحان تهرانی این حادثه نیز باید هر چه سریعتر به بنیاد شهید تهران مراجعه و اسامی مجروحان و شهدا را اعلام کنند

باهنر: باید ببینیم چه میزان از 16 میلیون رأی برای خود آقای رئیسی بود محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه باتوجه به آرای رییسی، آیا او می‌تواند محور اصولگرایان قرار گیرد، گفت: خیر، آرای آقای رییسی اگر بخواهد تحلیل شود باید ببینیم چه مقدار از آراء برای شخص خود او است، لذا خیلی از عوامل در این آرا دخیل است. باهنر تاکیدکرد: باید روی این مسأله که رئیسی بتواند جایگزین یک چهره کاریزمای اصولگرایان شود بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد.

موانع استیضاح ترامپ در دو حزب آمریکا نوشته امیر علی ابوالفتح حضور ترامپ در کاخ سفید از همان روز اول به عنوان یک غریبه با اما و اگرهای زیادی همراه بود. حالا برد شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به مانع‌ تراشی در مسیر تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد و رسما خواستار استیضاح وی شد. این برای نخستین‌ بار است که یک عضو کنگره آمریکا به طور رسمی طرحی را برای استیضاح ترامپ مطرح می‌ کند

اعتراض حمید داودآبادی به جشن فارس پلاس ‌حمید داود آبادی از عناصر اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز عصر رفتم جشن تولد یک سالگی فارس پلاس. تتلو بود و رسایی. ضرغامی بود و بهنوش بختیاری. همه اهالی فرهنگ این وری بودند! همون اول، مجری برنامه آقای ذکریایی در جواب صلوات مردم که به گوش ایشون رسا نیامد، گفت: “این صلوات به درد عمه تون می خوره!” به عنوان یک بچه شیعه، از خودم خجالت کشیدم. بلند شدم و رفتم خونه. توی راه با خودم کلنجار رفتم که: “اگر چنین چیزی در مراسم اون وری ها اتفاق می افتاد، چه ها می شد؟!” عزیزان! یادمان نرود: هدف وسیله را توجیه نمی کند!

استعفای امام جمعه کرمان آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه دراستان کرمان امروزاز سمت خود استعفا داد. دلیل استعفای او فشارهای سیاسی عنوان شده است./توئیتر روزنامه قانون

همه به دنبال رانت دولتی نوشته شاهرخ رمضان نزاد سال‌هاست که ضرورت کاهش تصدی‌گری دولتی و واگذاری بیشتر امور به نهادها و تشکل‌های غیردولتی و به‌طورکلی مردمی‌کردن فعالیت‌های جاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یکی از محورهای اصلی سخنرانی‌های نخبگان و مباحث مطرح در تریبون‌های عمومی و اختصاصی جامعه بوده است تا جایی که تصویب قانون سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی با رویکرد کوچک‌سازی دولت و تقویت بخش خصوصی را پاسخی به این مطالبه و معضل اساسی پیش‌روی شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور می‌توان قلمداد کرد.

واکنش رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به تخلف انتخاباتی برخی ائمه جماعات سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره ثبت شکایت درباره تخلف انتخاباتی برخی ائمه جمعه گفت: از ما که شکایت نکردند، از برخی اشخاص شکایت کردند که ضابطه و قاعده‌ای دارد. حالا شکایت کردند، که چی؟ آیا به آنها بگوییم شکایت نکن، شکایت بکن یا شکایت را پس بگیر؟ باید دید شکایت از چیست، از چه کسی شکایت کردند و براساس چه مطالبی است؟ بله آقای انصاری چنین صحبت کرد اما ما که خبر نداریم

بعضی‌ها نقش پدرخواندگی خود را کنار بگذارند محمود صادقی نماینده تهران و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر ضرورت انتخاب شهردار تهران از بین منتخبان شورای شهر پنجم تهران، اظهار کرد: بهتر است بعضی‌ها نقش پدرخواندگی خود را کنار بگذارند و اجازه دهند منتخبان شورا در زمینه انتخاب شهردار تصمیم‌گیر باشند.

وثیقه صادره برای حسین فریدون چقدر است؟ با بررسی های صورت گرفته درخصوص میزان وثیقه مشخص شد برخی منابع مطلع مدعی اند که اتهامات وارده به حسین فریدون که البته هنوز اثبات نشده است در مجموع بیش از 50 میلیارد تومان است. از این روی عنوان می شود که با توجه به حجم اتهام قرار صادر شده از سوی شعبه رسیدگی کننده چیزی در حدود 50 تا 60 میلیارد تومان خواهد بود.

واکنش جنتی به شائبه‌ها درباره حقوقش دبیر شورای نگهبان افزود: فردی اخیرا نامه‌ای نوشته بود که در یکی از نشریات دیدم، شورای نگهبان نظری داده بود که به ضرر این فرد تمام شده بود زیرا منافعی داشته و می‌خواسته در قانون تأمین شود اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود. وی اضافه کرد: این‌ها خیال کردند که شورای نگهبان منافع آنان را به خطر انداخته است و حمله به مرا آغاز کرده بودند و مدعی شدند که ما حقوق فراوانی می‌گیریم و با توجه به مسئولیت‌های مختلف بنده پرسیده بودند بابت هر یک از این سمت‌ها چقدر حقوق می‌گیرم حتی سؤال کرده بودند که بابت جایگاه امام جمعه تهران چقدر دریافت می‌کنم جنتی گفت: به این آقا می‌گویم که من فقط از یک جا حقوق می‌گیرم؛ خیالتان راحت باشد.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ