رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 75


نخستین سلاح لیزری جهان

 

به گزارش «تابناک»، شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت: نیروی دریایی آمریکا نخستین سلاح لیزری جهان را در آب های خلیج فارس به کار گرفت. به گزارش روز سه شنبه این تارنما، این سلاح به نام LaWS که مخفف ‘سیستم سلاح لیزری’ است، داستان علمی – تخیلی و آزمایشی نیست و روی کشتی ‘یو اس اس پونس’ مستقر شده و برای شلیک به اهداف مورد نظر آماده است. «کریستوفر ولز»، کاپیتان این کشتی به سی ان ان گفت: دقت این سلاح، بیش از دقت یک گلوله است.

پایانی بر شایعه اختلاف بین روحانی و جهانگیری علی‌رغم این‌که از روز گذشته شایعاتی مبنی بر وجود اختلافات بین معاون اول با رییس جمهور مطرح شده بود و برخی خبر از استعفای جهانگیری می‌دادند اما تصویر ی از جلسه امروز هیئت دولت، فضای همکاری و همدلی جهانگیری و روحانی را مانند گذشته به خوبی نشان می‌دهد.

روند افزایشی مهاجرت نخبگان

 

روزنامه آفتاب یزد به بهانه درگذشت مریم میرزاخانی در گزارشی از روند افزایشی مهاجرت نخبگان خبر داده و می‌نویسد: برخی معتقدند که مریم میرزاخانی می‌توانست تمام این افتخارات را برای ایران به ارمغان بیاورد. او جزو نخبگان ایران بود، اما این هاروارد بوستون بود که گوی رقابت را از ایران ربود و این نخبه ایرانی را جذب کرد. مریم میرزاخانی و میرزاخانی‌ها زیادند. براساس آخرین گزارش OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) مهاجران، مجموعا ۸۴۵ هزار نفر ایرانی مهاجر در کشورهای OECD وجود دارد که معادل ۱/ ۵ درصد از جمعیت کشور است. این آمار کمتر از نصف میانگین جهانی ۳/۲ درصدی و کمتر از یک سوم میانگین پنج درصدی در کشورهای اروپایی است.

اعزام نیروی نظامی ترکیه به قطر

 

اعزام نیروی نظامی ترکیه به قطر در حالی صورت می‌گیرد که یکی از خواسته‌های کشورهای چهارگانه (عربستان، امارات، بحرین و مصر) برای ازسرگیری روابط با قطر، برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه عنوان شده است. از دیگر خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود. اعتراف مجتبی ذوالنوری به خرید و فروش پایان‌نامه و سرقت آثار علمی در کشورمجتبی ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی به رواج خرید و فروش پایان‌نامه، سرقت آثار علمی و کپی و پیست اعتراف کرد. خبرنامه دانشجویان ایران روز ۴شنبه ۲۸تیر ۹۶ به‌نقل از مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس از قم در نشست علنی صبح روز چهارشنبه مجلس افزود «خرید و فروش پایان‌نامه، سرقت آثار علمی و کپی و پیست متأسفانه چهره علمی کشور را در مجامع علمی مخدوش کرده است». پیش تر از این روزنامه شرق در تاریخ ۲۷آبان ۹۵ به موضوع پایان نامه نویسی در کشور پرداخته و گفت که این تقلب و سرقت علمی ناشی از سیستم نظام آموزش عالی در نظام است. این روزنامه می‌نویسد: «برای به‌تأخیر انداختن ورود نیروی جوان به بازار کار، درهای آموزش‌عالی را باز کردیم و سپس در ادامه، درها را به دروازه‌های بزرگی تبدیل کردیم و همه به امید روزی که «یک مدرک دکترا» داشته باشند از این دروازه‌ها به ‌آسانی عبور کردند..- بدون این‌که واقعاً ظرفیت و توان ادامه این راه را داشته باشند- باید می‌دانستیم روزگاری نه‌چندان دور با جماعت بزرگی مواجه خواهیم بود که برای دریافت مدرک دکترا باید پایان‌نامه بنویسند و حداقل دو مقاله چاپ‌ شده داشته باشند. این در حالی است که نه توان علمی این کار را دارند و نه فرصت آن را». بعد اضافه می‌کند که این وضعیت جای تعجبی ندارد: «مدیران آموزش‌عالی شگفت‌زده شده‌اند که مقاله‌نویسان میدان انقلاب چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند؟ در واقع آنها پاسخ‌گویان به تقاضاهایی هستند که همین سیستم با بازکردن دروازه‌های دوره دکترا و تعداد کثیر دانشجویان ایجاد کرده است.»

 

تسهیل شرایط خروج زنان از کشور

 

قانون در گزارشی خبر از تلاش بهارستانی‌ها برای تسهیل خروج زنان از کشور داده و نوشته است: با ورود زنان به عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … نیاز به بازنگری و اصلاح برخی از قوانین ضروری شده است، به ویژه برخی قوانین در مورد زنان با تفکر قدیمی نسبت به این قشر از جامعه نوشته می‌شود در حالی که زنان امروزی نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته و در این سال‌ها ثابت کرده‌اند که در عرصه‌های مختلف اجتماع می‌توانند خدمت کرده و چه بسا در برخی از موارد، امور را بهتر از مردان به انجام برسانند. در این زمینه بحث اجازه همسر برای خروج زنان از کشور، موضوعی است که در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای زنان متاهل ایجاد کرده است.

جزئیات طرحی برای ایجاد درگیری میان روسیه و ترکیه

 

«فلیپ کواسویچ» ناتو و کشورهای غربی را به تلاش برنامه ریزی شده برای ایجاد درگیری نظامی بین روسیه و ترکیه با هدف پیشبرد اهداف منطقه ای خودشان متهم کرد. «فیلیپ کواسویچ»، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه سان فرانسیسکو در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از طراحی های غرب و آمریکا برای ایجاد یک درگیری نظامی بین روسیه و ترکیه با هدف پیشبرد اهداف منطقه ای خود خبر داده و گفت: استراتژی های کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس طوری برنامه ریزی شده است که یک بحران نظامی بین روسیه و ترکیه در سوریه شکل بگیرد.

قحط الرجال سیاسی در ایران، احمد «جنتی» دبیر شورای نگهبان باقی مانددر جریان انتخاب سالانه هیئت رئیسه شورای نگهبان، احمد جنتی در سمت دبیری این شورا باقی ماند. همچنین محمدرضا علیزاده به عنوان قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان انتخاب شد و همچنین کدخدایی در مقام سخنگوی شورای نگهبان ابقا شد.گفتنی است؛ انتخاب هیئت رئیسه شورای نگهبان هر ساله در سالگرد تاسیس این نهاد انجام می شود.

جزئیات جدید عملیات سپاه علیه داعش

 

کیهان نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ۶۰ هدف توسط نیروی قدس سپاه در اختیار نیروی هوا‌فضا قرار گرفت که با توجه به تأکید شفاهی و ابلاغ کتبی معظم‌له، مبنی بر مراقبت نسبت به عدم آسیب رسیدن به افراد غیرنظامی، در نهایت برروی سه هدف اصلی انتخاب شده ۶ موشک شلیک شد. اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نیروی هوافضای سپاه بازدید و در دیدار با سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده این نیرو، از نزدیک در جریان بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتدارآفرین نیروی هوافضای سپاه قرار گرفتند.

 

هماهنگی ائتلاف آمریکا با معارضان سوری برای اشغال شرق سوریه

 

گروه‌های مسلح و مخالف دولت سوریه با هماهنگی و حمایت ائتلاف آمریکا قصد دارند به بهانه مقابله با داعش، استان دیرالزور و شهر محاصره شده آن را اشغال کنند. همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن به شرق این کشور که در دست گروه تروریست داعش است، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در تلاش است، جای پایی برای مخالفان در شرق سوریه باز کند

 

دستور ویژه رئیس جمهور درباره اتنا اصلانی

 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از دستور رئیس جمهوری برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی خانواده آتنا اصلانی خبر داد و گفت: پدر آتنا با دستور رئیس جمهوری در یکی از مجتمع های کشت و صنعت مشغول به کار شد و قرار است خانواده وی به خانه ی مناسبی منتقل شوند. 'علی ربیعی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن ابراز تاسف شدید از قتل بیرحمانه این دختر هفت ساله افزود: با توجه به اینکه پدر آتنا شغل ثابتی نداشت و از طریق دستفروشی امرار معاش می کرد، دکتر روحانی به من دستور دادند که شغل ثابتی برای ایشان فراهم کنم. وی ادامه داد: همچنین خانه مناسبی برای زندگی خانواده آتنا در نظر گرفته شده است که بزودی به این خانه انتقال می شوند.

 

فرار سرکرده ها و فرماندهان داعش از دیرالزور

 

حملات هوایی به مواضع تکفیری ها در دیرالزور و اقدام ضد بشری داعش در افتتاح بازار جدید برای فروش زنان و دختران در شهر المیادین در شرق سوریه، از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است. به گزارش سانا، ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی مواضع داعش را در دیرالزور و اطراف آن هدف قرار داد.

 

اجازه نمی‌دهیم باب دوچرخه‌سواری بانوان باز شود

 

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان از برخی محیط‌های شهری به شدت رنج‌برده و معترض هستند، ادامه داد: 20 تیم واحد گشت ارشاد مأموریت حفظ عفت عمومی را دارند و صرفاً به دستگیری نخواهند پرداخت بلکه آنها را ارشاد و توجیه می‌کنند و از همین رو تعداد دستگیری‌ها کاهش داشته است.وی در مورد دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر گفت: نیرو انتظامی با این اتفاق مخالف بوده و اجازه باز شدن باب آن را نمی‌دهیم


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ