رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 76


دو مداح مشهور تهران، به جرم جاسوسی برای سازمان اطلاعات اسرائیل(موساد) دستگیر شدند

شنیده‌ها از تهران حاکی از آن است که رضا هلالی و روح الله بهمنی دو مداح مشهور تهران، به اتهام ارتباط به عوامل موساد (سازمان اطلاعات و امنیت اسراییل) توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود این مداحان با دو زن که ظاهرا از کارکنان سفارت یکی از کشورهای اروپایی، احتمالاً فرانسه، «ارتباط غیراخلاقی» داشتند و از همین طریق در مورد بخش‌هایی از سپاه اطلاعاتی در اختیار آنان قرار داده‌اند. عبدالرضا هلالی، محمد حسین حدادیان پسر سعید حدادیان و روح‌الله بهمنی مداحانی هستند که نام‌شان در این ماجرا مطرح شده است.

خانواده‌ و نزدیکان این افراد به همراه تعدادی دیگر از مداحان مرتبط با آنها نیز تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. پرونده‎ آنها از یک ماه پیش در حفاظت اطلاعات سپاه به جریان افتاده اما زمان دقیق بازداشت آنها مشخص نیست.هلالی پیش از این هم سابقه دستگیری توسط سپاه را به دلیل انتشار «فیلمی غیراخلاقی» از او در فضای مجازی داشته است.

جیغ بنفش بی‌بی‌سی از فعال ترشدن رقبای انتخاباتی روحانی

بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی نوشت:

«در آقای رئیسی نشانه‌ای از شکست دیده نمی‌شود. او بر شدت فعالیت‌ها و دیدارهای سیاسی خود افزوده و تنها به عنوان مثال، در دو روز گذشته نه تنها با فرهاد رهبر، بلکه با قاسم سلیمانی، سرشناس‌ترین چهره نظامی حال حاضر جمهوری اسلامی و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم دیدار و در جمع فرماندهان سپاه سخنرانی کرده است».

چه کسی کابینه را خواهد بست؟ روحانی با مطالبات مردم یا رهبری با تفکر اقلیت؟

.شایعات در مورد ترکیب کابینه روز به روز بیشتر می‌شود

به گزارش کلمه هرچند که امروز روحانی در جلسه‌ی هیات دولت گفته است کابینه ای تشکیل می دهد که مطالبات ۲۴ میلیون رای دهنده را تامین کند اما باید دید که وی می تواند در مقابل دیگر نهادها و از جمله آیت الله خامنه‌ای نظر و رای اکثریت را در تشکیل کابینه به صورت تمام و کمال لحاظ کند؟

حسن روحانی در جلسه‌ی هیات دولت گفته است: اعضای دولت دوازدهم باید کاملاً نظر ۲۴ میلیون رای‌دهنده را قبول داشته باشند. اقلیت حق صحبت و نقد و انتقاد دارد اما حق تخریب ندارد.” رییس جمهور منتخب همچنین در باره‌ی حقوق اقلیت نیز تاکید کرد: حقوق بقیه رای‌دهندگان در انتخابات (اقلیت) نیز محفوظ است اما برای در دست گرفتن مسئولیت‌های رده بالا اکنون نوبت این ۲۴ میلیون است.”

اظهارات امروز روحانی به وضوح نشان‌دهنده فشار بر روی رییس جمهور و سهم خواهی گروه اقلیت در انتخابات است.

روز دوشنبه، غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید گفته بود: “رهبری نظراتی را در باره وزرای مجلس به رییس جمهور ارائه داده، هرچند که مشخص نبوده این خواست خود روحانی است یا خیر؟”

حیدری در این باره به امتداد گفته است : “البته در گذشته رهبری در مورد تعداد محدودی از وزرا ورود پیدا می‌کردند اما در حال حاضر شنیده‌ایم که این ارتباط بیشتر است! . البته مشخص نیست که این نظر آقای روحانی بوده است که تعامل بیشتری داشته باشند یا رهبری شخصا ورود پیداکرده‌اند اما شنیده‌های ما این است که ایشان برای کل کابینه در حال رایزنی هستند.”

به نظر می رسد که با توجه به این اظهارات و اظهاراتی مشابه، این بار رهبری قصد دارد نقش بیشتر و مستقیم تری در انتخاب وزرا داشته باشد و این انتخاب محدود به نظر مشورتی و در حد چند وزیر نیز باقی نمانده‌است. تا پیش از این وزیران اطلاعات، کشور، امورخارجه، دفاع و فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظر و موافقت رهبری انتخاب می‌شدند اما به نظر می‌رسد این نظر مشورتی از حد ۵ وزیر فراتر رفته است.

برخی تحلیلگران اتفاقاتی نظیر بازداشت یک روزه‌ی برادر رییس جمهور در آستانه تعیین کابینه را نیز نشان دهنده‌ی فشار و گروکشی در این زمینه ارزیابی کرده اند.

اظهارات امروز رییس جمهور و سخنگوی دولت اما حاکی از آن است که حسن روحانی حداقل تا این لحظه قصد تسلیم شدن ندارد و تعهد خود در قبال رای مردم را حفظ کرده و به وعده‌های انتخاباتی خود پایبند است. برای همین باید منتظر بود و دید در روزهای پیش رو فشارها تا چه افزایش پیدا می کنند؟ آنچه مسلم است فارغ از اسم ها و جهت گیری های سیاسی توجه به خواست مردم و کارآمدی برای تامین این خواسته ها باید اولویت اصلی در انتخاب کابینه باشد

 

صدای حقوق نجومی را در نیاورید

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «احیای پروژه حقوق نجومی» نوشت:

«جنجال برخی رسانه‌ها درباره مصوبه هفته گذشته دولت به مجلس هم کشیده شد. روز دوشنبه برخی از وب‌سایت‌ها نوشته بودند، بر اساس مصوبه هیئت دولت، الزام به رعایت سقف ۱۰ برابری حداقل حقوق مصوب سالانه برای مدیران شرکت‌های دولتی و غیردولتی وابسته به بخش عمومی حذف شد. بعد از انتشار این خبر جنجال حقوق نجومی بازهم با همان شکل قبل به پا شد».

محمود صادقی: رییس‌جمهور از احتمال تغییر پنجاه درصدی کابینه دوازدهم سخن گفت

محمود صادقی چند ساعت پس از دیدار برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون امید با رییس‌جمهور درباره کابینه دولت دوازدهم، در توئیتر خود نوشت: روحانی در ملاقات عصر امروز با اعضای هیأت رئیسه و کارگروه تعامل فراکسیون امید از احتمال تغییر پنجاه درصدی کابینه سخن گفت.

 

شکنجه وحشیانه یک زندانی با زنجیر کردن وی به میله پرچم

مسئولان زندان اردبیل روز دوشنبه ۲۶تیر ۱۳۹۶ یک زندانی را ساعتها به میله پرچم به زنجیر کشیدند.

بنا‌ به گزارشات رسیده این زندانی که افشین زینالی نام دارد از ساعت 3بعدازظهر دوشنبه توسط مسئولان زندان با زنجیر به میله پرچم بسته شد و تا نیمه‌شب در همین حالت نگه داشته شد. وی که از سال ۱۳۹۳ در زندان محبوس می‌باشد پیشتر نیز به همین شکل مورد شکنجه واقع شده بود.

خاطر نشان می‌شود که مسئولان زندان اردبیل در گذشته نیز زندانیان سیاسی مانند عباس علیپور و محمد صابر ملک رئیسی را نیز به همین شکل مورد شکنجه قرار داده بودند.

 

استعفای آیت‌‌الله جعفری تحت برخی فشارها بوده است 

فرزند امام جمعه عزل شده  کرمان با تاکید بر اینکه استعفای پدرش بخاطر برخی فشارها بوده است، اعلام کرد که آیت‌الله جعفری برای اقامه نماز جمعه مشکل جسمی ندارد.

سید هادی جعفری در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: آیت‌الله جعفری یک ماه پیش هنگام اقامه نماز عید فطر، چند لحظه دچارمشکلات تنفسی شد اما نماز بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

فرزند خطیب نمازجمعه کرمان افزود: از‌‌ همان زمان برخی افراد اینطور وانمود کردند که ایشان مشکل تنفسی دارد و از مسئولیت امام جمعه کرمان کنار برود.

جعفری افزود: روحانیونی مثل آقای دعایی و یکی از فرماندهان باسابقه نظامی با استعفای ایشان مخالفت کردند اما فشار‌ها ادامه داشت.

او تاکید کرد: آیت‌الله جعفری برای اقامه نماز جمعه مشکلی از نظر سلامتی ندارند و مثل ۳۷ سال گذشته کارهای خودشان را انجام می‌دهند و هیچ گونه کسالتی نیست که مانع اقامه نماز توسط ایشان شود و این استعفا تحت برخی فشار‌ها بوده است.

فرزند خطیب نمازجمعه کرمان در پایان به راه اندازی کمپین‌های مختلف در کرمان برای ابقای آیت‌الله جعفری در مسئولیت امام جمعه کرمان اشاره کرد.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ