رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 78



محمد جواد ظریف
شاید بیش از همه وزیر کاردان حسن روحانی و مرد شماره یک توافق هسته‌ای، یعنی وزیر خارجه ایران محمد جواد ظریف مطرح باشد.
کسی که زمانی به دلیل فشارهای روز افزون بر دولت، وزیر شدن و انجام کار در این پست را مناسب نمی‌دانست و به همین دلیل ژنرال مردد لقب گرفت. اما ظاهرا حسن روحانی، به این راحتی‌ها دست از سر ظریف برنمی‌دارد و حضور او در کابینه قطعی است. هرچند زمانی این شائبه که جهانگیری معاون اولی دولت را ر‌ها خواهد کرد تا شهردار تهران شود، باعث شده بود موضوع معاون اولی ظریف در دولت دوازدهم نیز قوت بگیرد.
حتی برخی می‌گفتند محمود واعظی وزیر ارتباطات فعلی، وزیر خارجه آتی خواهد شدتا ظریف معاون شود. اما شهردار نشدن جهانگیری و تکذیبیه واعظی دلیلی بر آن است که ظریف همچنان وزیر خارجه خواهد بود؛

 

ناطق نوری: از عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد استعفا داده‌ام و در امور آن هیچ دخالتی ندارم

 

جمهوری اسلامی از پاسخ ناطق نوری در باره تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد خبر داد.

این روزنامه نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در پاسخ به نامه یک عضو هیات علمی دانشگاه که نظر وی را درباره تغییرات پدید آمده در دانشگاه آزاد اسلامی سئوال کرد، پاسخ داد: «بنده از عضویت در هیات موسس استعفا داده‌ام و اصلاً در جریان آنچه در دانشگاه آزاد وی می‌گذرد نیستم و به هیچ وجه در امور دانشگاه دخالت نداشته و ندارم. بنابر این آنچه در مورد اینجانب گفته می‌شود بشدت تکذیب می‌شود.»


جبهه النصره نیروهای احرار الشام را از شهر ادلب سوریه بیرون راند
به گزارش «تابناک»؛ به نقل از شبکه المیادین، جبهه النصره نیروهای احرار الشام را از شهر ادلب سوریه بیرون رانده و این شهر را کاملاً تحت تصرف خود درآورده است.
شهر ادلب در شمال غرب سوریه واقع شده و تنها استانی است که کامل تحت کنترل گروه‌های مسلح مخالفت دولت سوریه است.
استان ادلب از جمله مناطق کاهش تنش بوده و از چند ماه گذشته، شاهد اجرای آتش بس بوده است.
گروه تروریستی احرار الشام از جمله گروه‌های وابسته به ترکیه و مورد حمایت آنکاراست.

آخوندی
ناگفته نماند سرنوشت برخی از وزراهم با اماو اگرهای زیادی همراه است. کسانی که یا ماندنشان ۵۰ – ۵۰ است، یا به طور قطع دیگر در آن وزارتخانه جایی ندارند هرچند ممکن باشد که در کابینه و یا جزو یکی از معاونین و روسای دفاتر رئیس جمهور باقی بمانند. آخوندی وزیرراه و شهرسازی کابینه روحانی یکی از این افراد است. وزیری که تا به حال از دو استیضاح مجلس جان سالم به در برده (!) آخوندی در مجلس دهم هم به مجلس فراخوانده شد. موضوع خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ، هنوز که هنوز است بحث اختلاف اصولگرایان و دولتی‌ها‌ست.

حسام الدین آشنا: قالیباف با رفتار انتخاباتی خود مهر خاتمه بر اصولگرایی را زد

حسام الدین آشنا در کانال تلگرامی خود با اشاره به نامه سرگشاده اخیر محمدباقر قالیباف و طرح مساله نواصولگرایی نوشت: آقای قالیباف با رفتار انتخاباتی خود در سال های ۸۴، ۹۲ و ۹۶ مهر خاتمه بر اصولگرایی زد؛ حال چگونه می‌تواند آغازگر نواصولگرایی باشد؟ راستی کدام اصول؟


دیدار ملک سلمان و اردوغان
به گزارش القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته وارد شهر جده در غرب عربستان شد.
اردوغان به محض ورود به جده، مورد استقبال برخی مقامات سعودی قرار گرفت و سپس با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرد.
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و شماری دیگر از مقامات کشوری و لشکری این کشور، اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.
اردوغان پس از پایان سفر خود به عربستان به کویت و سپس به قطر سفر می‌کند.

حیدری: چند فرمانده نیروی انتظامی به علت تخلف در فروش نفت بازداشت شدند


غلامرضا حیدری نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران و ازجمله اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توییتی تاکید کرد که برخی دیگر از فرماندهان نیروی انتظامی به‌جز احمدی‌مقدم نیز در جریان رسیدگی به پرونده فروش نفت در این کمیسیون تخلفاتی مرتکب شده‌اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در ماجرای پرونده فروش نفت توسط نیروی انتظامی ماجرا صرفاً به انفصال از خدمت آقای احمدی‌مقدم ختم نمی‌شود و گویا فرماندهان دیگری نیز بازداشت شده‌اند.

 


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ