رد شدن به محتوای اصلی

رادیو شب تاب 79


سیدحسن خمینی یک روز بعد از اعلام کناره گیری ناطق: من هم هیچ دخالتی در دانشگاه آزاد ندارم

چاپ خبر تکذیب دخالت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد بازتاب گسترده‌ای داشت.

روزنامه جمهوری اسلامی که دیروز این خبر را منتشر کرده است امروز نوشت:یک منبع نزدیک به بیت امام خمینی به روزنامه جمهوری اسلامی گفت: «آیت الله سیدحسن خمینی نیز از ماجرای کنار گذاشته شدن دکتر حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون هیچ دخالتی در امور این دانشگاه نداشته و ندارد».


استراتژی تهاجمی ترامپ برای افغانستان

سطح دیگر رقابت در ارتباط با افغانستان، بین‌المللی است. استراتژی که آمریکایی ها در زمان اوبامادر افغانستان اتخاذ کردند در حال حاضر قابل توجه تیمی که با ترامپ کار می کنند، نیست. وزیر دفاع و سایر مقامات امنیتی آمریکا این خط فکری را دیگر قبول ندارند.اوباما معتقد بود که به تدریج باید شرایطی فراهم شود تا مسئولیت امنیت افغانستان به نیروهای امنیتی دولت کابل سپرده شود و آمریکایی ها صرفا تعداد محدودی از نیروهای خود را برای آموزش در این کشور نگه دارند و در جنگ با مخالفان دولت افغانستان نیز هیچ گونه دخالتی نداشته باشند.اما تیمی که با ترامپ همراه است معتقد است که این استراتژی باید تغییر کند و یک استراتژی جدیدی را طراحی کردند و مشغول فراهم کردن زمینه برای عملی ساختن آن هستند، محور استراتژی جدید افزایش نیرو در افغانستان است و همچنین اجازه دادن به این نیروها که به طور مستقیم در جنگ شرکت کنند.

انتقال قدرت سعودی به پسر ۳۱ ساله

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان انتقال قدرت سعودی به پسر ۳۱ ساله، از تحولات سیاسی در عربستان سعودی و احتمال کناره‌گیری شاه سعودی به نفع فرزندش محمد بن سلمان در پنج ماه آینده خبر داده و می‌نویسد: یک ماه پس از انتخاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، دربار سلطنتی عربستان طی فرمانی از فرزند شاه سعودی خواست تا در غیاب وی و سفر به خارج از کشور، اداره امور کشور را در دست بگیرد؛ اقدامی که گفته می‌شود گام آزمایشی و اولیه برای کناره‌گیری ملک سلمان از قدرت است. در روزهای اخیر برخی منابع گزارش داده بودند در ماه‌های آینده ملک سلمان به نفع پسرش کناره‌گیری خواهد کرد.

ولایتی: سید حسن خمینی از هیات موسس دانشگاه آزاد استعفا نداده است/ از ناطق نوری خواهش کردیم استعفایش را پس بگیرد.
علی اکبر ولایتی در خبری استعفای سید حسن خمینی از هیات موسس دانشگاه آزاد را تکذیب کرد .

اهم سخنان علی اکبر ولایتی:
هیچ واحدی از واحدهای دانشگاه نباید تعطیل شود.

امیدواریم شورای اقتصاد دانش بنیان بتواند در حوزه اقتصادی برای رفع مشکلات اقدام کند.
ناطق‌نوری از هیات موسس دانشگاه آزاد استعفا داده ولی ما خواهش کردیم استعفایش را پس بگیرد.
سید حسن خمینی از هیات موسس دانشگاه استعفا نداده است.

دانشگاه آزاد باید در ذیل آموزش عالی حرف اول را بزند، انتظار داریم اهداف بنیانگذاران از جمله امام خمینی، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی محقق شود.

مفسدان اقتصادی-سیاسی
مفسدان اقتصادی-سیاسی چند کار را با هم می‌کنند. خریدن رسانه ها و برخی نمایندگان و مدیران یا لا اقل اخته و منفعل کردن آنها ، جبهه سازی و سربازگیری از میان مردم و صاحب منصبان، ایجاد اختلاف و انشقاق در حاکمیت برای سلب امکان واکنش بهنگام، و دامن زدن به حاشیه ها و دو قطبی های دروغین مانند آنچه در انتخابات کردند. آقای «غ – ک» دبیر کل مفسد یک حزب اشرافی، اوایل آذر 94 در مصاحبه با روزنامه شرق، ضمن نام بردن از برخی اصولگرایان غافل، خواستار «سربازگیری» از آنها شد و گفت « ما بعد از پیروزی در انتخابات 92 روش نامعقولی به کار نگرفتیم. دولت از طرف مقابل یارگیری کرده است مثلا در سیاست خارجی و برجام. در مجموع بازی طرفداران دولت در گروه‌های سیاسی به واسطه همین سربازگیری از جبهه مقابل بوده است و در مجلس هم می تواند اتفاق بیفتد».

سرداران سپاه در پاستور

شماره امروز روزنامه شهروند، دیدار روز گذشته ۵ فرمانده سپاه با رئیس جمهور، موضوع گزارش خود کرده و از رابطه سپاه و دولت در ماههای اخیر نوشته است. شهروند در این گزارش می‌نویسد: ۵ فرمانده ارشد سپاه پاسداران با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دیدار کردند. این خبر روز گذشته در حالی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت که تنش‌هایی بین هواداران دو طیف در روزهای گذشته به وجود آمده بود. با این حال دیدار دیروز را می‌توان نقطه عطفی در رابطه میان سپاه و دولت دانست.

 

ریاست فرهاد رهبر قطعی شد

فرهاد رهبر با تایید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، رئیس قطعی دانشگاه آزاد شد. جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته برگزار شد. پیش از این، فرهاد رهبر در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد در 25تیر به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه انتخاب و برای ریاست این دانشگاه به کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده بود


افغانستان در مسیر بحران جدید منطقه ای - نوشته پیر محمد ملازهی
تحولات افغانستان از یک‌طرف در مسیر تشدید تنش بین دولت وحدت ملی و طالبان و از طرف دیگر گسترش شکاف و اختلافات در بین جناح‌های سیاسی حاکم در ساختار قدرت حرکت می‌کند. انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده توسط طالبان در کابل که دیروز در نزدیکی منزل محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه اتفاق افتاد به قیمت جان ۳۵ نفر تمام شد. این دهمین حمله در کابل در سال جاری بود.همزمان،ادارات دولتی در دو شهرستان ولایت‌های «غور» و «فاریاب» به دست نیروهای طالبان افتاده است.چند روزپیش هم «عبدور رحمان» پسر 23ساله «هبت‌ا… آخوندزاده»، سرکرده طالبان در هلمند افغانستان حمله ای انتحاری انجام داد که در نوع خود بی سابقه بود وتحول بزرگی در معادلات به شمار می رود ،چرا که تاکنون فردی از نزدیکان سران طالبان حمله انتحاری انجام نداده بود اما وقتی هبت ا… فرزندش را برای حمله انتحاری روانه می کند بدین معناست که طالبان تمام پل ها را پشت سر خود خراب کرده است.

عمل زیبایی روی پول ملی

روزنامه همدلی در گزارشی، تصویب اصلاح قانون پولی کشور و تغییر واحد پولی از ریال به تومان را بررسی کرده است. در این گزارش که تحت عنوان عمل زیبایی روی پول ملی نوشته شده است، می‌خوانیم: در آخرین جلسه هیأت دولت لایحه اصلاح قانون پولی بانکی به تصویب رسید که بر اساس آن پول ایران از ریال به تومان تغییر و تعیین آن بر اساس ۱۰ ریال خواهد بود. هر چند طرح تصویب تغییر واحد پول ایران جدید نبوده و ایده آن در جلسه سال گذشته هیات دولت شکل گرفت (که همان روز‌ها هم سوالاتی را برای مردم و کارشناسان ایجاد کرد)، هنوز عملیاتی نشده و ابتدا باید به تصویب مجلس برسد تا روند اجرایی شدن آن آغاز شود.


یارانه نقدی ضامن‌جدید وام ازدواج

روزنامه ایران در گزارش اقتصادی امروز خود از تعیین یارانه نقدی به عنوان ضامن جدید وام ازدواج خبر داده و می‌نویسد: بانک مرکزی به منظور تسهیل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، شرایط جدیدی برای جایگزینی اخذ ضمانت تعیین کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارائه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روش‌های جایگزین اخذ ضمانت پرداخت وام ازدواج است.

تشبیه پایتخت به فاضلاب توسط ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیام توییتری خود وضعیت واشنگتن را بسیار بدتر از آنچه تصور می‌شد، ارزیابی کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی با درج خبری در صفحه نخست خود، از تشبیه واشنگتن به فاضلاب توسط ترامپ خبر داد. ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: خشکاندن باتلاق فساد موجود در واشنگتن باید به خشکاندن فاضلاب فساد تغییر کند. اوضاع در واقع خیلی وخیم‌تر از چیزی است که هر کسی تصور می‌کرد و منشا آن نیز رسانه‌های جعل‌کننده اخبار هستند.


بسته خبری رادیو شب تاب

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ